/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
<?php eller <?PHP
Fra : k_m_s
Vist : 970 gange
100 point
Dato : 19-06-11 16:44

Hej

Har lige set at jeg både har skrevet <?php og <?PHP på min hjemmeside.

Det virker, men er det ikke mest rigtigt at skrive <?php

Det er min include fil, session mm.

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-06-11 18:15

Det er ligegyldigt, hjemmesider skældner ikke mellem små og store bogstaver...

Hvis du vil være en rigtig nørd så brug kun små bogstaver.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-06-11 19:19

Brug kun små bogstaver, og jo hjemmesider skelner mellem små og store bogstaver,
har prøvet engang hvor jeg havde lavet en Billeder.html og kaldte den med linket billeder.html
siden fandtes ikke!

Accepteret svar
Fra : stone47

Modtaget 100 point
Dato : 19-06-11 20:36

Mener ikke comand <?php at det betyder noget om det er store eller små.
Men føler lige for at pointere at når <?php findes sendes skrivet gennem PHP fortolkeren på serveren som så danner et nyt skriv som sendes til dig , og her danner din brouser så siden til dig.
Derfor er PHP så velegnet til at slå op i en database og sende indholdet med siden til dig.
hilsen Steen

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 23-06-11 04:29

Tak for svaret stone47.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 23-06-11 08:35

selvtak.
Har lavet flere af disse gæste bøger og andet. Det er selvfølgeligt farligt, men man kan også få serveren til at køre et bestemt program. det bruger jeg til at styre ting med.
hilsen Steen