/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Hvordan man fanger aborre ;)
Fra : MarszaleK01
Vist : 2872 gange
20 point
Dato : 13-06-11 20:53

Hejsa, Jeg har en sø liggende et par hundrede meter fra mit hus, og jeg har fået fortalt/set nogle tyskere hale den ene aborre og skalle op efter den anden.

er der nogen der kan give mig et tip til hvordan man nemmest/bedst kan fange disse aborre og skaller ;)?

M.V.H Allan Marszalek :)

Tak på for hånd ;)

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 20 point
Dato : 13-06-11 21:02

en kutter og et net

Godkendelse af svar
Fra : MarszaleK01

Dato : 13-06-11 21:07

Nu er det jo sådan det er forbudt at sejle på søen.........

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 13-06-11 21:28

bundsnøre med majs eller orm på, melklister eller brød virker også. til de store aborre kan du bruge slanke blink i grøn og orange farve, hvis der er gedder bider de også på.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-06-11 21:29

TEIL for filan da.

Dem fanger du med stang og orm.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 13-06-11 21:40

knæk og bræk

Kommentar
Fra : MarszaleK01

Dato : 13-06-11 21:54

Cimbombom, Når du mener bundsnøre (er ny) mener du så fx. et forfang med et bly og 2 enkelt kroge på lige som man kan fange torsk ål osv videre med eller hvad er det helt specifikt det er :D

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 13-06-11 22:08

ja præcis, du kan købe et bundsnøreforfang for ca. 15 kr men det er typisk str 4 kroge der sidder på, skift dem ud med en str. 6 eller 8.

jo større krog str jo større fisk fanger du. men hvis krogen er for stor kan fiskene ikke bide på krogen.

hvis søen ikke er særlig dyb fx. hvis der er et sted hvor der er 2 meter til bunden kan du også bruge bobbelflåde med med små blyvægte der kan klemmes fast på linen og en krog for enden.

du skal bare sørge for at der er 2 m line fra flåden og ned til krogen.

ved kast med flåde skal du være opmærksom på at vinden blæser bagfra dig, så flåden ikke strander hele tiden.

skaller fanges med melklister brød og majs.

aborre fanges med majs, melklister, brød, rengorm, slanke blink.

gedder fanges med. små skaller eller woblere, blink kan også bruges hvis der er dybt til bunden.

Kommentar
Fra : MarszaleK01

Dato : 13-06-11 22:19

Tusind tak cimbombom.

du har været til megen hjælp :)

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 13-06-11 22:23

var så lidt.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 13-06-11 22:28

PS og husk fisketegn, det skal man have i følge loven for at kunne fiske i de danske farvande og søer.

selvom jeg syntes det er for plat. det er bare en metode staten bruger til at kræve ekstra skatteindtægter

Kommentar
Fra : MarszaleK01

Dato : 13-06-11 22:42

Jeg er kun 15 år så det behøver jeg ikke endnu :D

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 14-06-11 12:28

Citat
en kutter og et net

Teil brillerer på vanlig vis med sine stupiditeter, til stor hjælp og glæde.

Det skal du ikke tage dig af MarszaleK01. Han er syg og kan ikke gøre for det.

Kommentar
Fra : MarszaleK01

Dato : 14-06-11 15:56

Hahahaha Dulcona, ej det går nok :)

Kommentar
Fra : MarszaleK01

Dato : 14-06-11 15:57

men shit jeg har ingen erfaring med de skide lorte fisk.. har siddet hele dagen fra kl 10 til nu og kan stadig ikke fange de prut fisk man........ :'(