/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Hav dit CPR nummer parat?
Fra : kartoffel88
Vist : 671 gange
20 point
Dato : 07-06-11 11:12

Det er lidt mærkeligt at man altid får at vide at man skal have sit CPR nummer parat, når man ringer til diverse offentlige instanser og andre private firmaer.
Findes der virkelig et menneske i Danmark der ikke kender sit CPR nummer?
Hav dit navn og køn parat

(Jeg måtte lige ud med det)

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 07-06-11 11:26

Ja de findes.
Når du går over i den lidt ældre generation er det ikke alle der kan huske deres CPR nummer.
Hvad med alle de sorte som opholder sig illegalt her i landet. de skal finde på et nummer inden de ringer.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 07-06-11 11:33

Alle kan sikkert huske deres fødselsdato, men de sidste 4 cifre, som man ikke bruger så meget, er der sikkert mange der ikke lige kan huske.

/f.larsen

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 07-06-11 12:45

- du også glemt dit postnummer Larsen?

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 07-06-11 13:24

der er også mange som ikke kan huske deres telefon numre.

hugo børge det er heller ikke sikkert at du kan huske dine cifre når du bliver gammel er sort.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 07-06-11 13:45

Hvad mit telefonnummer er?
Undskyld! Jeg ringer aldrig til mig selv.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-06-11 14:39

Mit telefonnummer står på bagsiden af mobilen, så jeg altid kan ringe til den -
hvis jeg har glemt den et sted.

Spørger nogen om mit fastnetnummer - starter jeg altid med et øhhh.

Mit personnummer kan jeg udenad - for det skal de bruge hvergang der skal blæses balloner.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-06-11 15:40

At tale om at mennesker skal haev basal viden i dagens Danmark er lidt et Fyord...

Jeg tror vi sammen med Janteloven, er ved at udvikle en Egoisme lov i samme stil.

Jeg skal ikke kunne noget selv...
Jeg har ret til at...
Jeg har også ret til, når de andre slipper godt fra at....
Jeg skal ikke huske noget som ander jo lige så godt kan finde ud af...
Jeg har ret til at nusse, når det bliver min tur, jeg har jo også ventet i kø i lang tid...
Jeg har ret til at stå i vejen for andre, når jeg bare er kommet ind i bussen...... De andre kan jo tage den næste bus hvis de ikke kan være bag mig, for jeg skal ikke flytte mig ..
Jeg har ret til at bruge et sæde til min taske, den kan vel lige så godt stå på sædet som, sædet kan benytte af andre, for jeg har jo også betalt for turen...
Jeg..
Jeg...
Jeg..

De unge der vosker om som bliver serviceret i hoved og bag, bliver efter min pecimistiske overbevisning nok ikke meget bedre til at vise hensyn...

Men man har vel lov at håbe...

Jeg har jo også lov at håbe på, at jeg selv gør mig umage for at vise hensyn til andre....

Til spørgsmålet, er jeg overbevist om at der er mange der ikke kan huske deres CPR nummer.

For nogle år siden da jeg skulle lære min daværende Bonus søn sit CPR nummer, opdagde jeg at mange i hans omgivelser heller ikke kunne huske deres... Med svaret hvad skal man dog huske det for... ?

vh Ben

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 07-06-11 15:59

Godt Eyvind, jeg var lige ved at tro at jeg var senil!

Min kone siger ofte, at jeg er senildement, men jeg høre det ofte som om hun siger, at jeg er cevilbetjent, - og det er der jo ikke noget forkert i, vel?

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 20 point
Dato : 07-06-11 16:06

Jeg er da glad for at de beder om mit cpr. Da min mand levede var det altid mandens cpr de ville have. Også når jeg henvendte mig.

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 08-06-11 01:21

Har lige læst i en tirsdagsavis at i Grækenland bliver der udbetalt pensioner til døde personer!!

Så ville Danmark da gå bankerot.....

/f.larsen

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 08-06-11 01:31

Latterligt

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-06-11 08:06

Ja latterligt, men det forekommer også i Danmark. Så må de efterladte bare tilbagebetale når kommunen opdager fadæsen.