/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
sikkerhed/kryptering af mails
Fra : lillelyst
Vist : 863 gange
50 point
Dato : 01-06-11 11:19

Jeg har gennem danid fået oprettet et certifikat således at jeg fremover kan sende sikker e-mails, men outlook 2010 giver mig problemer med dette ønske. Jeg følger vejledningen her: http://office.microsoft.com/da-dk/outlook-help/kryptere-e-mails-HP010355559.aspx?CTT=1
......men problemet er bare at jeg slet ikke får vist brevkurverten med låsen på. Jeg følger så outlooks vejledning om at gå ind under indstillinger - klikker på tilladelser men får heller ikke her vist kurverten med låsen på her. Til gengæld får jeg vist kurverten her: http://peecee.dk/upload/view/309865
For at komme videre bliver jeg nød til at klikke på administrer legiti... oplysninger. Gør jeg det kommer jeg så ind og skal oprette mig adgang til microsofts tjeneste INFORMATION RIGHTS MANAGEMENT hvor efter jeg skal oprette mig et windows live ID.
1) Kan I få brevkurverten med låsen på frem i jeres system?
2) Er vi ikke ude på et skråplan med at oprette et windows live-id?

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 50 point
Dato : 01-06-11 14:53

Du lyder som om du har været hele vejen rundt, bare ikke de rigtige steder :) Prøv og følg denne her guide: https://www.nets-danid.dk/kundeservice/support/vejledninger_til_digital_signatur/digital_signatur_i_windows/sikker_e-mail/installation_i_outlook_2010/

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 03-06-11 09:15

Tak for svaret webnoob. Efter at have hentet et certifikat hos nemid for sikker e-mail lykkedes det. Certifikatet skulle bare installeres i outlook som vist i dit link og så bliver symbolerne vist.