/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
vedhæfte pdf-fil til email
Fra : persommer01
Vist : 893 gange
20 point
Dato : 22-05-11 13:06

Hej

Når jeg prøver at uploade en pdf-fil, som jeg har liggende på min pc, som en vedhæftet fil til en email, får jeg bare meddelelsen "uploader fil", hvorefter der ikke sker mere. Hvorfor det?

hilsen Per

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-05-11 13:27

Hvor stor er PDF filen?

Kommentar
Fra : clou

Dato : 22-05-11 13:44

Er du sikker på, at den ikke ligger som et ikon nede på proceslinien? Det gør den af og til hos mig!

Clou

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-05-11 14:14

Du skal gemme den vedhæftede fil på PC'en derefter kan du uploade den.
Hvis det er en stor fil(flere MB) kan det ta' lang tid at uploade, hvis du ikke har en hurtig forbindelse

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-05-11 15:01

Hvad sender du mail med?

Kommentar
Fra : persommer01

Dato : 22-05-11 15:05

Det er min årsopgørelse fra skat og den fylder kun 13 kb - jeg har gemt den og prøver at hente den til mit mailprogram, som er sol (webudbyder må det være).

Har lige opdagtet at jeg heller ikke kan vedhæfte et ganske alm. word-dokument.

Kan det være en fejl el. forkert indstilling i mailprogrammet?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-05-11 15:28

Prøv at pakke filen i en zip mappe som du så vedhæfter

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-05-11 16:09

Kan du finde ud af og tage et screenshot af det vindue hvor du skal uploade filen? Tror det er fordi du gør en ting forkert.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-05-11 16:45

Du ville få meget bedre svahvis du oplyste styresystem og mailprogram med udgave nr.

Det kan være et antivirusprogram eller mailprogram, hvor sikkerheden er sat så højt at der ikke tillades den slags vedhæfted e filer.

Kommentar
Fra : persommer01

Dato : 22-05-11 17:19

jeg har lavet et screenshot, men jeg kan åbenbart ikke få lov at indsætte det her i indlægget.

Mit styresystem er vista. Jeg ved ikke andet end at min mailudbyder er sol.dk - udgave nr er mig ukendt - hvordan finder man ud af det?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 22-05-11 17:39

Citat
Når jeg prøver at uploade en pdf-fil, som jeg har liggende på min pc, som en vedhæftet fil til en email, får jeg bare meddelelsen "uploader fil", hvorefter der ikke sker mere. Hvorfor det?

Er filen så ikke blevet uploadet i den mail, du er ved at danne! - De vedhæftede filers navne vil fremgå af SOL.Mailen. Derudover kan du skrive tekst som normalt, og først derefter kan du trykke send. - Jeg har lige forsøgt det i SOL.mail, det virkede - selvom det nok er det dårligste mail program jeg har set.

Kommentar
Fra : persommer01

Dato : 22-05-11 18:27

Det er netop det jeg prøver på!

1. Jeg åbner en ny mail
2. Klikker på "vedhæftede filer" hvorefter jeg vælger og dobbeltklikker på filen
3. Herefter får jeg meddelelsen "uploader fil...", og så sker der ikke mere

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 22-05-11 18:37

Citat
Herefter får jeg meddelelsen "uploader fil...", og så sker der ikke mere

Mener du så, at filen ikke optræder som vedhæftet, det kan godt tage noget tid - da den først skal sendes til Sol.

Virker din SOL-mail overhovedet, jeg synes at jeg har set mange negative kommentarer på SOL-debat om, at der har været store problemer med deres mail. - Prøv at sende en simpel mail, for at se om den virker.

Er der ikke en begrænsning på hor meget dine samlede sendte/modtagne mail's må fylde på Sol - har du overskredet den størrelse?

Kommentar
Fra : persommer01

Dato : 22-05-11 18:46

den virker fint når jeg ikke skal vedhæfte filer.

Og jeg har før kunnet vedhæfte filer uden problemer.... mystisk.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 22-05-11 18:49

Har du overskredet størrelsen på din Mail-boks : Max. 5000 MB
Kontrol via "Mail Mapper" !

Kommentar
Fra : persommer01

Dato : 22-05-11 19:07

jeg er slet ikke i nærheden af at overskride størrelsen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-05-11 19:15

Har du prøvet at zip den som o.v.n. forslår?

13kb burde ik' ta' lang tid at uploade!

Kommentar
Fra : persommer01

Dato : 22-05-11 19:38

Det har jeg lige prøvet. Det gør ingen forskel...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-05-11 20:08

Kommentar
Fra : persommer01

Dato : 22-05-11 20:33

ja øv. Men tak for hjælpen ellers

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 20 point
Dato : 22-05-11 21:46

Send den via en Google mail, det tager 2 minutter at oprette den
https://www.google.com/accounts/NewAccount?continue=http%3A%2F%2Fwww.google.dk%2F&hl=da

Godkendelse af svar
Fra : persommer01

Dato : 22-05-11 22:08

Tak for svaret nomore.