/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Boligsikring/boligstøtte
Fra : miss-tk
Vist : 1575 gange
100 point
Dato : 19-05-11 14:57

Hej,
Hvornår kan man tidligst søge boligstøtte?
Er det når man er flyttet ind, eller kan man søge inden?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-05-11 15:09

Du kan bare søge et par dage inden du flytter ind, men det kommer kun til at gælde fra den dag du flytter ind.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 19-05-11 15:23

Det første du skal have er en lejekontrakt så kommunen kan se din husleje m.m.
Du kan søge inden du flytter ind.

hawaii7

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 100 point
Dato : 19-05-11 16:22

Mange boligselskaber sender en ansøgning med huslejekontrakten, men Du kan også udfylde den her og printe den ud bagefter, eller udfylde den efter udskrivningen.

http://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/bs340.pdf

Kommentar
Fra : myg

Dato : 19-05-11 16:35

Jeg mener, det er en måned efter at du er flyttet ind, du kan få med tilbagevirkende kraft fra indflytningsdatoen, så det behøver ikke være før, men har du alle oplysningerne, er det da en god ide at være på forkant.

Godkendelse af svar
Fra : miss-tk

Dato : 20-05-11 14:22

Tak for svaret LuffeA.