/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Gode ideer til Thailands rejse ?
Fra : gwh
Vist : 1082 gange
260 point
Dato : 08-05-11 21:19

Hej, Så er det besluttet at familien på 11 voksne, rejser til Thailand 14 dage i Oktober/ November 2012. Vi er alle nybegyndere i Thailand. Har i nogen tips ? ideer? evt. hvor i Thailand ? Rejseselskab ? Billist ? (det skal dog være en pakke rejse og ikke lige midt i en by/ larm. Takker jer alle på forhånd hvis i har noget at bidrage med, HA også gerne penge, vi skal jo lige spare lidt sammen først
Mvh. gwh

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-05-11 21:29

Jeg har ikke været der - men undersøg lige hvornår der er regntid og hvornår der er høj luftfugtighed.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 08-05-11 23:12

Okt-Nov er fint. Hold dig til enkle regler, brug fornuften. Masser af "søde" thaier vil hjælpe og kender liigeeeee ven der har både taxi mm. Find et tourbureau dernede, der er masser overalt. Vælg et Dansk, Tysk eller Engelsk og ikke et Thai, forskellen er at Thaier vil vise dig alt det de mener du skal se, og de andre det de VED du vil se. Kør aldrig selv, for farligt i den trafik, især hvis i skal køre rundt dernede. Du/I vil få skylden hvis der sker en ulykke, uanset hvem der har ret.
Ligemeget hvad, så aftal ALTID priser på forhånd, og betalt for guds skyld først når turen eller kørslen er færdig.
14 dage hmmmm, svært at nå det hele. Måske Bangkok, ChangMai/Rai og Pattaya, eller en syd tur som Bangkok, Hua Hin - + et jump til Koh Tao. Ture dertil arrangeres fra Hua Hin.
Husk, at selv om i er trætte - så brug Bangkok de sidste 2 dage til jeres indkøb. Mange bruger de første 2 dage og skal så slæbe al habbenkuttet med rundt dernede. Men ellers send en PM. Jeg har boet der i snart 18 år og kan godt hjælpe jer.
Et must for jer alle er at tage flg. udflugter
Fra Hua Hin eller Bkk, River Kwai 2 dages tur, Tiger Temple, Damnon Saduak floating village mm
Fra Hua Hin, Sam Roi Yod National park, Pala-u waterfall. m fl.
Vælg ikke Hoteller, der er meget at spare hvis i bruger guesthouses. God service, morgenmad, pool er intet problem og de ansatte springer rundt for at gøre jer tilfredse med råd og tips. Langt bedre end et stift hotel og i har flere penge i lommen.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 09-05-11 10:19

Og husk så lige, drikkevand på flaske, og se efter at forsejlingen ikke er brudt.
Ingen isterninger i drinksene, det er lokalt vand - is "pinde osv." kan også indeholde lokalt vand.
Hvad i spiser fra gadehandlere osv. er der 3 regler "pil det - skræl det eller smid det væk.
Årsagen til det sidste råd er, at der findes jordbakterier hvor de dyrker deres grøntsager, og de bakterier er ikke farlige for de lokale, men os der ikke er vant til dem, giver det en alvorlig tynd mave, som i værste fald kan ødelægge ferien.
Sørg for at jeres vakcinationer er opdateret, især stivkrampe og difteritis, må max være 10 år gammel. Spørg ved Statens seruminstitut.
Skal i til Ciang Mai, så tag udenfor byen op i bjergene og tag en tur på elefant ud i junglen, helst på et par timer, en oplevelse for livet.
God rejse.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 09-05-11 20:57

det lokale børne-marked--

Kommentar
Fra : trille30

Dato : 12-05-11 11:17

Hvis du leder efter de billigste flybilletter til Thailand, kan du prøve og søge hos tilbudonline.dk, hvor man kan sammenligne priser fra mere end 600 selskaber på én gang - ved ikke, om der er andre søgemaskiner der er bedre..god tur

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 17-05-11 02:37

Hej der var nogle råd, i jeres svar, jeg kunne bruge, tak for dem men vi skal ikke rejse rundt, det er vi slet ikke rejsevante nok til, vi skal finde et godt sted hvor vi har base i 14 dage og kan slappe af og nyde sol /strand og lokal område / ø , jeg har kig på Koh Samui, er der nogen der kender til det ? eller har andre gode forslag til hvor vi skal slå os ned. Hvordan ser Thailand egentlig ud nu, er det kun hoteller/turist områder der ser pæne ud efter tsunamien eller er Thailand helt kommet på fode igen ?
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 17-05-11 07:17

Hejsa,
Vi har 9 gange været på Phra Nang Inn som ligger lige ud til vandet i Ao Nang. Pragtfuld sted og da vi kom der før "det blev opdaget" har vi set udviklingen, så send mig en mail (PM) hvis I vil have yderligere oplysninger
Man kan flyve direkte fra Cph til Phuket og derfra til Krabi eller fra Bangkok til Krabi. Hotellet er efterhånden meget brugt af tilbagevendene danskere - http://www.krabi-hotels.com/phrananginn/

Bluesky

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 260 point
Dato : 17-05-11 11:50

her finder du en masse uundværlige oplysninger,
http://www.thaiguide.dk/
http://www.dansk-thai.dk/news.php
http://www.dansk-thai.dk/forum/viewforum.php?forum_id=86
http://www.thailand.dk/
http://www.thailand.dk/forum/forumdisplay.php?f=9

øen Koh Chang,.. kunne være et godt valg, hvis i vil undgå alt for meget larm,
lej evt en lækker villa, hvis budgettet er stramt.

Godkendelse af svar
Fra : gwh

Dato : 28-05-11 23:05

Tak for svaret EA_HS. der er mange links at se på og hold da op, det er jo en hel videnskab at tage til Thailand. Tak til alle jer andre der bidrog med gode tips
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : oppes

Dato : 15-08-11 11:54

Besøg de mange øerder kan man opleve meget med blaandet snorkling . Når du køber en tur kanl du prutte om prisen.