/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Folkepensionists rådighedsbeløb
Fra : serpyc
Vist : 948 gange
300 point
Dato : 05-05-11 09:16

Rådighedsbeløb

Som gift folkepensionist på brøkpension hvad er rådighedsbeløbet i
forskellig kommuner som Varde, Ringkøbing, Esbjerg og Tønder kommune?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 05-05-11 10:42
Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-05-11 11:14

så må du kigge på de forskellige kommuners hjemmesider for at finde de kommunale skattesatser.

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 300 point
Dato : 05-05-11 11:38

pensionens størrelse (grundbeløb) skulle meget gerne være ens i Danmark,
der kan være forskel på personlig tillæg, boligsikring, osv, .. det kan kun den aktuelle kommune svare på,

hvis du ikke har boet mindst 40 år i DK,. fra det fyldte 15 år, nedsættes pensionen,

hvis du fx. har boet i DK 20 år,.. vil du få en brøkpension 20/40 (20 dele, ud af 40 dele)

http://flygtning.dk/fileadmin/uploads/pdf/frivillignet_PDF/%2B%C3%A5ldrepjece-dansk.pdf

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-05-11 16:55

Citat
Rådighedsbeløb

Der er da ingen andre end dig selv der kan fortælle dig hvad DU har i rådighedsbeløb

Det har da INTET med pensionens størrelse at gøre......

Når alle dine faste udgifter er betalt er resten dit rådighedsbeløb

Kommentar
Fra : alka

Dato : 05-05-11 18:35

Folkepensionen er ens for alle. Det er alene evt. indtægter, som fx arbejde rente, ratepension osv. der kan nedsææte din folkepension når den indkomste passerer ca. 280.000 kr. om året.

Hvad dit rådighedsbeløb er, afgør du selv, men det er måske ikke det du mener at spørge om?

Godkendelse af svar
Fra : serpyc

Dato : 07-05-11 10:12

Tak for svaret,

(der er ret stor forskel ved de forskellige kommuner)