/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Kan man undgå flyttegebyr ved bankskift?
Fra : steenfibiger
Vist : 826 gange
400 point
Dato : 04-05-11 11:27

Jeg var uvidende for mange år siden da jeg købte nogle få værdipapirer gennem Roskilde Bank og Sydbank. Jeg lod værdipapirerne ligge i de pågældende bankers depot, idet de var depotbanker for de pågældende papirer. Roskilde Bank er nu overtaget af Arbejdernes Lanndsbank, og jeg skal nu betale årlige depotafgifter til disse banker hvor jeg ellers ikke har andre kundeforhold. Derfor tænkte jeg at jeg ville samle disse få værdipapirer i min primære bank. Men Sydbank og AL skal hver have kr. 300 for at flytte depotet. Kan jeg undgå disse store bankgebyrer, som VP Security kun debiterer bankerne et par kroner for at foretage?

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 410 point
Dato : 04-05-11 11:45

- ta' en snak med din primære bank. Hvis du er en god kunde, kan overflytningen ske uden omkostninger for dig...

PS: glem sirenerne, det er kun en øvelse...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-05-11 11:46

Det afhænger helt og holdet af, hvor god du er til at tale "din sag".. Da jeg i sin tid skiftede bank, betalte den nye bank - blot for at få mig som kunde

Eller er der tale om gebyr til værdipapircentralen, for så er der ikke noget at gøre???

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 04-05-11 12:04

Gebyret til VC er kun på 2 kr!

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 04-05-11 12:19

- bare fortæl din primære bank at du nok skal betale de 4 kroner...

- hvis de har humor slipper du med det...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-05-11 12:42

Citat
Kan jeg undgå disse store bankgebyrer

Du kan da bare lukke depotet - de ligger vel ikke til sikkerhed for noget

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 04-05-11 15:04

refi, jeg kan ikke lukke depotet fordi alle værdipapirer findes kun elektronisk i VC og skal knyttes til et depot i et pengeinstitut. Papirbaserede værdipapirer eksisterer ikke længere!

Godkendelse af svar
Fra : steenfibiger

Dato : 07-05-11 13:07

Tak for svaret Stouenberg.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 07-05-11 16:59

- velbekommen Steen...

Mvh Steen