/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Domænerettigheder
Fra : M0kkA
Vist : 428 gange
40 point
Dato : 18-04-11 23:33

Jeg har en idé til et nyt internetkoncept som skal tage udgangspunkt i et helt bestemt domæne.
Selve domænet er en helt central del af konceptet og afgørende for at kunne markedsføre idéen effektivt.
Netop derfor er jeg ærgelig over at et andet firma allerede har købt domænet. Åbningen er så til gengæld den, at det andet firma ikke anvender domænet til andet end at referere/videresende brugere til deres hovedhjemmeside. Faktisk ligger firmaets koncept og ydelser meget langt fra ordlyden i det domæne jeg er interesseret i.
Spørgsmål: Hvilke muligheder har jeg?

Mvh
Theis

Kommentar
Fra : M0kkA

Dato : 18-04-11 23:34

Jeg har desværre kun 20 points pt. Ville ellers gerne have givet flere.

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 50 point
Dato : 18-04-11 23:41

Du har ikke andre muligheder end at kontakte ejeren af domænet og spørge om de vil sælge det.

Der er ingen "brugstvang" på dk domæner, og den eneste måde du kan tvinge domænet ud af den nuværende ejer, er ved at bevise, at de ved at eje domænet krænker dine rettigheder.

Dette kunne være hvis du har et specielt navn, som du er den eneste der hedder, eksempelvis:

Hastur Bargunstvinur og en anden registrerer domænet: www.Hastur-Bargunstvinur.dk

Det nytter ikke at tage navneforandring, eller opfinde et firma med et navn på et domæne der allerede eksisterer og så forlange domænet udleveret.

Godkendelse af svar
Fra : M0kkA

Dato : 19-04-11 01:40

Mange tak for hjælpen.