/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Besvær med vedhæftet fil.
Fra : prio
Vist : 634 gange
200 point
Dato : 12-04-11 20:16

Jeg har modtaget en mail med en vedhæftet fil - en faktura - som jeg ikke kan åbne.

Den ender på "dat", er der et bestemt program, som man skal bruge for at åbne den?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-04-11 20:21

.dat filer bliver brugt af programmer. Der findes massere af programmer som bruger .dat filer. Det letteste er nok at du skriver til afsender og høre hvilket program der skal åbne det.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-04-11 20:21

Har du notepad på din computer, så prøv den

Ellers kan den downloades her: http://notepad-plus-plus.org/download

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-04-11 20:55

Det er en "fejl" fra afsenderen der har "glemt" at konvertere formatet fra sit regnskabsprogram...

Send den retur og bed om en ny LÆSBAR faktura....

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 200 point
Dato : 12-04-11 23:28

Det er dumt og uprossionalt sjusk ar sende doc , dat og lignenfiler , som kræver specielle programmer eller endog specielle versioner for at kunne læses korrekt.

Bed om at få fakturaen som pdf fil. Det er et generelt format som alle maskiner og styresystemer kan håndtere. Evt efter dowload af en gratis reader.

Hvis afsenderen ikke kan klare det , må tossen sende fakturaen på papir med snegleposten.

Godkendelse af svar
Fra : prio

Dato : 29-04-11 00:05

Tak for svaret transor.