/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
japansk kæmpe salamander
Fra : wooper175
Vist : 3697 gange
40 point
Dato : 16-05-03 16:14

hej er nogen som ved noget "japansk kæmpe salamander" (Andrias japonicus)

Accepteret svar
Fra : skingur

Modtaget 40 point
Dato : 16-05-03 18:47

Du kan kigge lidt her...

AcaPixus billedgalleri - Padder thumbnails
... Japansk Kæmpesalamander Til billedgalleri. Andrias japonicus. Osaka Aquarium / Osaka / Japan ...
www.acapixus.dk/galleri/thumbs/padder01.htm

AmphibiaWeb Species List: Cryptobranchidae
... no photos. range maps. Andrias japonicus. species account. no photos ...
elib.cs.berkeley.edu/aw/lists/Cryptobranchidae.shtml

Caudate Central: The Ultimate Information Resource for Newts & Salamanders
... Andrias davidianus. Chinese Giant Salamander. Andrias japonicus. Japanese Giant Salamander ...
www.caudata.org/caudatecentral/caresheets/CS/Cryptobranchidae.html

About Andrias
About Andrias The family Cryptobranchidae includes two genera, Andrias and Cryptobranchus. There is Andrias japonicus in Japan, A. davidianus in China and Cryptobranchus alleganiensis in North America (Fig. 1). It is said that Cryptobranchidae came
www3.ocn.ne.jp/~herpsgh/aboutandrias.html

W.E.S. - Japanese Giant Salamander
... Japanese Giant Salamander. Andrias japonicus. The Japanese Giant Salamander can be found in the islands of Kyushu, ...
library.thinkquest.org/19689/data/amphibians/japanese_salamander_frame...

ISIS Abstracts
... 8. 9. 3. 0. Andrias japonicus. Japanese giant salamander ...
www.isis.org/abstracts/Abs46276.asp

http://pondturtle.com/lsala.html
... At PHIP, in Bowler 1977. Andrias japonicus. Japanese Giant Salamander ...
pondturtle.com/lsala.html

Hellbender Photographs
... Click on the photo to see some Japanese giant salamanders (Andrias japonicus). ...
hellbenders.sanwalddesigns.com/photos.html

Andrias japonicus
Japanese Giant Salamander Andrias japonicus photo by Jun-ichi Naito, Kure-shi, Hiroshima, June 1985. Discription : Japanese giant salamanders are large aquatic salamander that usually reachs 40-70 cm TL. The maximam record in Hiroshima is 140cm TL,
www3.ocn.ne.jp/~herpsgh/andrias_japonicus.html

Godkendelse af svar
Fra : wooper175

Dato : 21-05-03 14:59

Tak for svaret skingur.