/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
underskrift på feriekortet.
Fra : nullerbullerpige
Vist : 1664 gange
100 point
Dato : 10-04-11 10:50

Hej.
Hvem skal skrive under på feriekortet hvis man ikke har noget arbejde og samtidig er under 18 år.
Jeg kan ikke læse mig frem til det nogen steder.

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 110 point
Dato : 10-04-11 11:08

www.feriekonto.dk kan du med Nem-ID få dem overført til din Nem-konto.

Så behøver du ikke yderligere underskrift.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 10-04-11 11:08

- din kommune.

God søndag

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-04-11 11:13
Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 10-04-11 12:02

Der hvor du på nuværende får dine penge/løn fra.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-04-11 12:04
Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 10-04-11 12:23

Flot Smuller. Det står jo så tydeligt som det kan, og ovenikøbet på en seriøs side.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-04-11 12:23

Citat
hvis man ikke har noget arbejde og samtidig er under 18 år
der kræves selvfølgelig at vedkommende har haft et arbejde før, men ellers spurgte du vel ikke hvis det er en skoleelev eller lignende som aldrig har været på arbejdsmarkedet

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-04-11 15:18

Tjae, jeg har fået tilsendt feriekort, der står bagpå at jeg selv skal skrive under, hvis jeg er i arb...

Var inde at kigge på www.feriekonto.dk som bille1948 kom med, der har jeg ingen ting!

Så hvis du har fået et feriekort og du ikke er i arb. skal a-kassen eller din kommune skrive under.
(Står der bagpå mit)

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-04-11 16:35

Citat
Kommuner og a-kasser skal ikke underskrive
Kommuner og a-kasser skal ikke længere skrive under på, at du holder ferie eller har været forhindret i at holde ferie. Vær opmærksom på, at FerieKonto kan videregive oplysninger om optjening og udbetaling af feriepenge til a-kasser og kommuner med henblik på kontrol.
Få dine feriepenge udbetalt
Log ind på selvbetjening med din NemID og følg vejledningen.
Dine feriepenge udbetales til NemKonto
Vi udbetaler kun dine feriepenge til NemKonto. Vi kan ikke ændre din NemKonto, det skal du enten selv gøre på NemKonto.dk, eller du kan bede din bank om at gøre det.
Se dine feriepenge
Log ind på selvbetjeningen og se hvilke arbejdsgivere, der har indbetalt feriepenge til dig og hvor meget, der er indbetalt.

http://www.atp.dk/X5/wps/wcm/connect/atp/atp.dk/privat/sik/Feriekonto/Saadan_faar_du_dine_feriepenge/Saadan_bestiller_du_dine_feriepenge

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-04-11 16:36

Citat
Så hvis du har fået et feriekort og du ikke er i arb. skal a-kassen eller din kommune skrive under.
(Står der bagpå mit)

Det må altså være et gammelt skema

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-04-11 16:41

Citat
Det må altså være et gammelt skema

Det er det så ikke, det er for 11/12

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-04-11 16:50

Citat
Det er det så ikke, det er for 11/12

Måske de ikke har fået opdateret oplysningerne, det er jo en ret ny regel fra januar 2011.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-04-11 16:56

Det er et ganske almindeligt feriekort som man har fået altid og jeg har været logget på ATP for at kigge der, der er ingen oplysninger!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-11 16:59

Generelt skal der IKKE andet end din egen underskrift til for at få udbetalt feripenge.... (fusk o.lign. er dit eget problem hvis det bliver opdaget)

Selv bistandsmodtagere kan få dem med egen underskrift (det er bare DYRT ikke at meddele kommunen man holder ferie)

Og da du åbenbart er under 18 er din underskrift UGYLDIG....

Har du heller ikke en Nemkonto vil du ikke kunne modtage dem.

Så der skal flere oplysninger til for at svare på dit spørgsmål..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-11 17:00

Citat
Det er et ganske almindeligt feriekort som man har fået altid

Det er fordi din arbejdsgiver er "så stor" at de SELV må administrere feriepenge.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-11 17:01

Og de ligger nok inde med et par tusind stykker de fik trykt før reglerne blev lavet om

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-04-11 18:14
Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 10-04-11 19:12

Se lige Smuller54`s link, og læs mere end det med fed.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-04-11 19:16

TAK Stilkene

Jeg opgiver snart- det er som om ingen gider læse det jeg linker til- men bare fortsætter derudaf- i forhold til egne oplevelser og egne vilkår

Godkendelse af svar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 10-04-11 19:17

Tak for svaret Bille1948.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-04-11 19:20

Jamen det var da godt, endelig en afklaring- har andre i tråden så fundet løsningen ??? Eller har I andre forslag , som kan forvirre ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-04-11 19:28

selv tak

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 10-04-11 19:55

Selv tak, og tak for point