/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Titanic kultur til salg.
Fra : Cimbombom
Vist : 860 gange
100 point
Dato : 04-04-11 09:06

Hej kandu.
Ja så er titanic portrætten af kate winslet sat til auktion.

burde det ikke være sådan at det skal hænge i et offentligt museum så alle der har lyst til at se billedet kan besøge museet og se billedet.

i stedet for at det skal hænge hjemme hos en privat persons væg og samle støv...

.....
kilde : http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-38687668:nøgentegning-af-kate-winslet-til-salg.html?forside

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-04-11 10:10

Og hvem kommer så til at betale for det offentlige indkøb af billedet?

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 04-04-11 11:16

kulturministeriet vil jeg gætte på...

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 04-04-11 11:55

Nu er det jo ikke et kunstværk af en stor maler.

Det er udelukkende et stykke film souvenir, så mon ikke den kunstneriske værdi, og dermed museers interesse, er til at overse?

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 04-04-11 12:24

Citat
Det er udelukkende et stykke film souvenir, så mon ikke den kunstneriske værdi, og dermed museers interesse, er til at overse?

det er ikke spørgsmålet om maleriet er malet af en "stor" maler. det er mere princippet, som går ud på at alle skal have adgang til maleriet, i stedet for at det skal ligge hjemme hos en privat person og samle støv,

jeg kan jo syntes at en maler er en stor kunstner og laver fantastiske kunstværker, mens du syntes det modsatte...

derfor bør eu landene oprette en pulje så kunsten kan beskyttets. og sees alle borgerne.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-04-11 12:28

Og hvem skal så bidrage til den pulje?

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 100 point
Dato : 04-04-11 12:49

Helt enig i at kunst skal beskyttes, men hvad er kriteriet for hvornår det skal være offentlig ejendom, og hvad må jeg gemme hjemme i skufferne?

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 04-04-11 15:03

Hej Cimbombom.
Nu stopper festen altså, skatteindtægterne som der er for lidt af i forvejen, skal så bruges til sådanne ting, nå vi har gamle syge medborger, der må ligge i deres gamle blerer.
Bare fordi du syntes at det er forkert at nogle private køber denne kunst.
Og misforstå mig ikke, jeg er helt for kunst, jeg er meget glad for det.
Jeg maler selv, fordi jeg ikke kan lade være, det er ikke noget der nogen sinde vil blive købt, jeg kender mine begrænsninger, men vi mennesker har og vil altid have brug for kunst, sådan er det bare.
Jo mere jeg høre sådanne tanker, bliver jeg mere og mere træt af menneskeheden, der skal ikke meget mere til, så vil jeg desværre blive misantrop.
alan57

Godkendelse af svar
Fra : Cimbombom

Dato : 04-04-11 20:57

jeg er ikke helt enig, men tak for svaret alligeveller. også tak til de andre deltagere.