/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Sygedagpenge & Feriepenge.
Fra : UnknownDK
Vist : 1833 gange
20 point
Dato : 28-03-11 17:00

Hej!

Jeg er på sygedagpenge gennem kommunen. Modregner de i mine sygedagpenge, hvis jeg får Feriepengene udbetalt? (Kan jeg i det hele taget få udbetalt dem?)

Har set på forskellige forum men det ser ud til at der er delte meninger!?

Håber der er en der kan hjælpe.

På forhånd tak!

UnknownDK

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 28-03-11 17:19

Hvis du holder ferie på feriepenge, vil du blive modregnet det samme antal dage i sygedagpenge.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 30 point
Dato : 28-03-11 17:19

Citat
Modtager du sygedagpenge eller barseldagpenge og er forhindret i at holde ferie inden ferieåret slutter, kan du få underskrevet dit feriekort og få feriepengene udbetalt uden at afholde ferien.

Det er en betingelse, at du har været forhindret i at afholde ferie på grund af sygdom, barsel eller adoption, og at feriehindringen ligger op til ferieperiodens afslutning d. 30. september (3 ugers hovedferie) eller op til ferieårets afslutning d. 30.april (restferie).

Feriekortet kan tidligst underskrives 14 dage før ferieperiodens/ferieårets afslutning.

Derudover kan du ikke få sygedagpenge og feriedagpenge samtidig.

Kommentar
Fra : UnknownDK

Dato : 28-03-11 17:22

Satan's! XD

Tusind tak for hjælpen!

UnknownDK

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 28-03-11 17:31

mente selvfølgelig feriepenge

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 28-03-11 17:35

Velkommen på kandu - jeg kan se du er ny her.

Skal lige fortælle dig, at hvis du får et svar, som du er tilfreds med, skal du afslutte dit spørgsmål, ved at acceptere svaret -
Dernæst vurdere med antal stjerner for kvaliteten af svaret og tryk send.

Men du behøver ikke at gøre det lige nu- men IBM760 - har givet dig et svar og som du kan se er vi to der er ganske enige.

Kommentar
Fra : UnknownDK

Dato : 28-03-11 17:45

Tror jeg har gjort det nu? :P

Er ikk en haj til det her (endnu)!

- men i skal ihvertfald ha' tak :)

Mvh

UnknownDK

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-03-11 17:47

GO_ ferie

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 28-03-11 17:48

selv tak.

Jo- du har afsluttet på den rigtige måde.