/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Flash mx
Fra : CerwinVega
Vist : 713 gange
51 point
Dato : 24-03-11 21:46

Jeg er lige started med at bruge flash mx
og har set en del klip på youtube osv for at komme i gang.

Jeg har 2 problemer som jeg ikke kan forstå hvordan man gør.

1: Hvordan ændre man afspilnings hastigheden (fsb) på sine flash animationer ?

2: Jeg ved godt hvordan man sætter en lyd på men hvordan afkorter man en lyd så den ikke
forsættere med at spille vidre i de andre sener. ?

eks hvis nu jeg tegner en bil som køre fra scene 1 til 10 og lyden jeg bruger er længere end den scene tid, så forstætter lyden med at afspille selvom jeg ønsker at den skal stoppe ved scene 10. Så jeg kan mide en anden lyd på.

evt andre gode tips er velkommen

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 61 point
Dato : 24-03-11 22:20

Udover at du kan ændre fsb i properties så kan du højreklikke på din scene og ændre fsb der.

Med hensyn til at stoppe en afspilning, sætter du en stop(); ind på timeline der hvor musikken skal stoppe. Det er det der hedder ActionScript.

Vær varsom med at bruge flere scener - du kan have det hele på timeline. Brug i stedet flere layers som du navngiver så du selv kan finde rundt i din fla. Herudover er der mange ting du kan sætte ind i movieClip med fordel.

God fornøjelse

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 24-03-11 22:44

Hmm jeg har 2004 versionen 7.0 og der står ingenting om fsb når jeg vælger properties

Jeg laver en baggrund på layer 1 og laver et nyt layer 2 som jeg har kigget under properies, men der er ingen stedet at vælge fsb

Og hvor vælger du alt det stop ActionScript. ??

er lidt lost :s

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 24-03-11 22:46

Jeg fandt ud af det med FSB :D

men det med lyd kan jeg ik hitte ud af

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-03-11 22:57

prøv at tryk F9 så kommer du ind hvor du kan skrive actionScript, men sørg for at stå det rigtige sted på timeline når du sætter AS ind.

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 24-03-11 23:08

Ok nu er jeg lidt med igen og jeg har fundet det sted med stop og stop all sounds..men lyden/musiken fortsætter med at spille...hvad skal jeg gøre fior at få den til at stoppe på en given frame ?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-03-11 23:16

prøv at makere de frames der ikke skal bruges og højreklik på dem, vælg så cut frames

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 24-03-11 23:27

Jeg vælger et nyt layer og kalder det for sound, Så smider jeg musik på som skal stoppe ved frame 10 og jeg sletter resten af frames fra 10 og op til 20 samt vælger action frame sound og indsætter stop();

men stadig så spiller musiken vidre indtil sangen er slut !

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-03-11 23:32

Kan ikke lige gennemskue hvad du gør forkert, for hvis de overskydende frames er slettet i musikken, så kan de jo ikke afspilles...

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 24-03-11 23:38

ja det giver ingen mening men du for point for hjælpen.

fatter bare ik hvorfor den skide lyd ikke stopper :/

Godkendelse af svar
Fra : CerwinVega

Dato : 24-03-11 23:39

Tak for svaret bentjuul.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-03-11 23:59

Prøv at slet alle frames efter frame 10 i lyd layers.

Nu åbner jeg for at du kan skrive direkte til mig her på kandu, hvis du får brug for det.