/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Socialpolitik / Spørgsmål
10  snaptil 500
Sprøjter og nåle.
Fra : alan57
Vist : 1188 gange
100 point
Dato : 21-03-11 22:17

Jeg har en bekendt der er narkoman og bruger sprøjte og nøle, han er noget af det mest søde menneske jeg kender og jeg har kendt ham siden vi gik i skole sammen.
Den anden dag fortalte han mig noget der lå ham meget stærkt på sinde og som pinte ham plus at han ikke kunne forstå det.
Han fortalte at han var kommet ind på hans lokale apotek, for at købe nogle sprøjter og nåle, de fortalte ham at bla en nål nu var steget i pris fra den ene dag til den næste med 4 kr pr stk: dvs: fra 1 kr til 5 kr og han var dybt rystet over denne tåblige beslutning fra et af vores sidste monopoler, ikke på egne vejne, men på andres, fordi som han sagde var der mange der var så langt ude at de var ligeglade om de skulle dele nåle med andre for at spare disse få kr.
For han vidste godt hvem der ville komme til at betale denne kæmpe regning, når disse mennesker fik AIDS- LEVERBETÆNDELSE- BYLLER OG ANDRE FRYGTLIGE SYGDOMME, det ville disse folk i første omgang, men tænk så lige på hvor mange penge sygehusene ville komme til at betale fordi nogle monopoler fra ruder konges tid nu skulle tjene disse små penge.
Jeg er meget glad for at der stadigvæk findes sådanne monopoler i Danmark der gør så stor en indsats for at holde det danske folk raske.
Førhen kunne man gå til ethvert dansk apotek og være sikker på at få en uvildigt infomation om alt indenfor medicin og det var ikke pengene der talte, det brystede de sig ihvertifald over og at det var forskellen mellem et apotek o bla: Matas.
Min ven sagde til en af dem der eskepederede ham, at man i bla: København kunne få sprøjter og nåle gratis og at de på den måde havde kunne holde en masse sygdomme nede, det svar han fik var (et surt) så kunne han jo bare flytte til København hvis han var utilfreds, hun var simpelhen så stupid at hun ikke kunne se at deres måde ville sprede en masse smitte og på den måde ligge det danske sygdomsvæsen til last og at det ville koste samfundet enorme summer.
Det er da rart at vide at apotekerne tænker så meget på vores allesammens sundhedsvæsen, jeg er dybt imponeret over deres venlige omtanke, nu håber jeg ikke at en lille uskyldig pige/dreng kommer i klemme i denne monopol omtanke.
Og mange tak til vores regering der er så venlige at lade apoteket tjene lidt til dagen og vejen det varmer sku mit hjerte gør det, men de vil nok som de plejer undgå at tage æren for denne ædle handling.
Mange tak gutter og guttinder og hils så lige vennerne fra apotekerne henne i Frimurelogen.
dette minder mig lidt om pigen med svovlstikkerne.
Var der nogen der hørte djævlen le?.
alan57

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 21-03-11 22:27

Ja jeg er fuldstændig enig i at nåle i denne situation skulle man junne få gratis eller for et symbolsk beløb. Når man er blevet narkoman, er man jo i en yderst dårlig situation, som du selv nævner, og skal have al den hjælp der kan gives.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-03-11 22:27

W_H_O

Ellers Folketinget
HVAD fanden kan det rage en almindelig _____perker

Værre end så meget ANDET_ uden støtte?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-03-11 22:39

Der er altså en del steder, hvor narkomaner kan få udleveret deres 'værktøj' gratis.

Eks.
Citat
Udlevering af sprøjter, kanyler, kondomer m.m.

Mændenes Hjem har et tilbud for stofmisbrugere for at få gratis sprøjter, kanyler, kondomer.

Hele døgnet og alle ugens dage kan stofmisbrugere få gratis " værktøj"
Begge køn er velkomne.
Tilbuddet er gratis

http://maendeneshjem.dk/om-os/information-paa-dansk1/

I de fleste større byer findes lign. tilbud.

...men du har ret: Enten flytter man til en større by ...eller også bli'r man stoffri

Iøvrigt gættet jeg på, at prisen for narkotika også er højere uden for de større byer.

Det er sgu da også for dårligt at pusherne har monopol på stofferne

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-03-11 23:34

Narkomanerne skulle kunne få stoffet ved en læge, ren heroin. Så begik de ikke kriminalitet. Så fik de ikke så mange sygdomme som skyldes beskidte værktøjer.

Der kan laves så strikse regler ved udlevering af stoffer, man skal være registreret narkoman og man skal gå til regelmæssige lægekontroller. Stofferne skal tages på stedet så de ikke kan sælges til andre.

Accepteret svar
Fra : Thyregod8

Modtaget 100 point
Dato : 21-03-11 23:54

Citat
Der kan laves så strikse regler ved udlevering af stoffer, man skal være registreret narkoman og man skal gå til regelmæssige lægekontroller. Stofferne skal tages på stedet så de ikke kan sælges til andre.

Enig. Derudover skunne der tilskyndes til diverse hjælpeorganisationer at deltage i forbindelse med udleveringen. Disse hjælpeorganisationer burde have mere hjælp fra det offentlige. Ingen narkomaner ønsker at være narkomaner.

Godkendelse af svar
Fra : alan57

Dato : 22-03-11 02:40

Tak for svaret Thyregod8.
Jeg er faktisk meget enig med dig, der er bare det at man kommer til at skyde sig selv i foden pga: at de 4 kr gør at flere og flere vil begynde at dele nåle og endda brække disse automater som kommunerne sætter op til at komme de brugte nåle osv: i, og på den måde sprede en masse sygdomme, der så kommer til at koste vores samfund oceaner af penge, noget der løber mig mere koldt ned af ryggen er at det er en der bliver betragtet af samme samfund som det laveste, der kommer frem med dette og ikke politiker eller behandler eller læger, hvad sker der er vi alle sammen faldet i søvn?.
Men denne narkoman tænker på hvad det kommer til at koste os allesammen, ikke ham han lever et nogenlunde normalt liv og har haft et arbejde de sidste ca: 15 år, men har nu måtte stoppe fordi han er blevet syg, ikke af stoffer men af en alm: sygdom, han savner sit arbejde noget så frygtligt.
alan57

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 22-03-11 08:25

Jeg er selv lidt involveret i hjælpearbejde for narkomaner, ved at jeg giver et månedligt beløb til en organisation. Det er jo muligt for din ven at deltage i sådant ulønnet arbejde. Han har jo livserfaring på området, som kan have stor værdi.
Jeg vil støtte tidligere narkomaner og for den sags skyld nuværende, fordi alm. mennesker ikke ser positivt på narkomaner og vil dermed ikke støtte en hjælp for at blive stoffri og bevare sig stoffri. Jeg har oplevet personligt den håbløse elendighed narkomanerer er i.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 22-03-11 09:31

Jeg vil sige det til ham, mange tak Thyregod8.
MVH:.
alan57