/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
almindelig TV2 gratis på PC
Fra : lham
Vist : 1067 gange
50 point
Dato : 17-03-11 19:12

DR kan jeg se gratis på min PC.
Kan det passe at den almindelige TV2 ( den er gratis på feks det luftbårne digitale sendenet ) ikke kan ses gratis på computer on line real time?
Hvis jeg kan så gi mig linket -tak

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 17-03-11 19:13

Nej kan man ikke. Du kan se det gratis i en periode fra Sputnik

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-03-11 19:43

Hvis du har en digital-tuner og en digital antenne, så kan du godt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-11 19:52

Citat
Hvis du har en digital-tuner og en digital antenne, så kan du godt.

Så er det jo ikke på PCen det bliver set - den fungerer jo så bare som TV-SKÆRM...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-11 19:54

Hvis du er på kabel-tv kan du hos flere udbydere se de samme kanaler som du abonnerer på, på WEB-TV

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 25 point
Dato : 17-03-11 22:45

Citat
Så er det jo ikke på PCen det bliver set [Hahahahaha] - den fungerer jo så bare som TV-SKÆRM... [Hahahahaha]

Refi kommer altså med nogle meget mærkelige kommentarer...

Selvfølgelig ser man TV på sin PC med en digital tuner tilsluttet sin PC. De koster ca 300,- med en antenne der kan bruges rigtig mange steder, og du kan naturligvis optage og tidsforskyde.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-03-11 22:58

Der findes ikke digitale antenner. Alle radiobølger er nu engang analoge af natur, uanset om de er moduleret med digital information.
Til en tuner skal der tilsluttes en antenne . punktum.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 17-03-11 23:06

transor, har du ikke set de der nye smarte digitale antenner der udelukkende består af 0'er og 1'er?

Mere seriøst, alle antenner er analoge, men nogen er beregnet til at modtage digitale kanaler og de bliver ofte benævnt "digital antenne", selv om objektivt set er noget vrøvl.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 18-03-11 06:29

snaptil
har du et link præsis til det sted på sputnink hvor tv2s progremmer i en periode kan ses gratis-har forgæves prøvet

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 18-03-11 09:54

Hvorfor bekymre sig om TV2 gratis online?
Der er da masser af andre tilbud på nettet.
Kanalen dør jo alligevel ud, når den bliver gjort til betalingskanal.
Der er da ingen der gider betale ekstra for noget de allerede har betalt gennem licenstilskud og forhøjede priser på varer, takket være den reklamefinansiering de åbenlyst ikke har været i stand til at skaffe.
Så med mindre politikkerne har planer om at kode alt udsendt public service TV i det land her, og dermed tvinge os i lommerne på private administratorer som Boxer etc., så disse kan gøre en god forretning på at lade os se det vi allerede har betalt for en gang, så ser det da ikke særligt godt ud for økonomien på den TV station.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 18-03-11 09:59

http://www.tobiash.dk/gratis-sputnik-i-en-maaned

Få gratis en måned

http://sputnik.tv2.dk/

Få gratis 24 timer

Jeg har lige haft købt 2 mdr. for 1 krone. Men det var sidste års kampagne

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 18-03-11 14:34
Kommentar
Fra : lham

Dato : 18-03-11 17:31

snapti
ja det var sidste år

det virker ikke mere -ihverfald for mig.

Enig med f.elsborg.
Vi er da med til at betale til TV 2 ( i hvertfald deres "public del " ) så så skal de da ikke have penge en gang til !!!
Slet TV 2 af finansloven og brug dem på endnu bedre DR

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-11 17:46

Citat
Vi er da med til at betale til TV 2

Hvem er "vi"

TV2 modtager IKKE licenspenge.... og har ikke gjort det siden 2004

og herregud - vi taler en FLAD tier pr. måned......

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-03-11 19:04

Citat
TV2 modtager IKKE licenspenge....

Passer ikke, 10% af licensen går til TV2.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-11 19:27

Citat
Privatiseringsplanerne betød, at TV 2 i 2004 for sidste gang modtog licensmidler. Siden har stationen være finansieret af reklamesalg og i mindre grad salg af programmer via divisionen TV 2 World

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-11 19:29

Citat
TV 2/DANMARK A/S har ikke modtaget licensmidler siden 2004. TV 2-regionerne modtager fortsat en andel.

Det er KUN regionerne der får lidt "sukker"

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 19-03-11 06:34

Tak for svaret BertelBrander.
kendte godt din løsning men var naiv og troede jeg kunne slippe gratis fra at se tv2 øv.