/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Vittigheder / Spørgsmål
10  Tilde38 720
Vi pensionister
Fra : svendgiversen
Vist : 1119 gange
40 point
Dato : 16-03-11 11:15

Folk som arbejder, spørger tit folk, som er gået på pension, hvad de får
tiden til at gå med.

Ok, tag nu forleden dag, da tog min kone og jeg ind til byen og gik ind og
handlede i en butik. Vi var der kun i fem minutter, og da vi kom ud var en
betjent ved at skrive en parkeringsbøde.

Vi gik hen til ham og sagde: ”Hej du, hvad med at vise hensyn, og give et
par pensionister en chance”....

Han ignorerede os og forsatte med at skrive bøden. Jeg kaldte ham et Nazi
svin. Han stirrede på mig og startede med at skrive en ny bøde for at have
nedslidte dæk.

Min kone kaldte ham for et ######hoved. Han skrev den anden bøde færdig og
satte den under vinduesviskeren sammen med den første.

Så startede han med at skrive den tredje bøde. Det forsatte cirka 20
minutter, jo mere vi fornærmede ham, jo flere bøder skrev han ud.

Personligt var vi ligeglade. Vi kom ind til byen med bus. Vi prøver at ha
det lidt sjov hver dag, nu hvor vi er på pension. Det er vigtigt i vores alder !!!

Måske kender i den? Vi fik den af en god veninde der stadig arbejder...

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 50 point
Dato : 16-03-11 12:11

Citat
Måske kender i den? Vi fik den af en god veninde der stadig arbejder...

Har hørt den før,men den er bestemt een af de bedre.

Her er noget statistik,der har lidt relation til din historiee.Den er nok også set/hørt før:

I en dansk statistik vises, hvorfor du er træt, - og kære læser, det er ikke så underligt.
Der er nemlig ikke så mange mennesker, der arbejder, som du tror. I hvert fald ikke efter nævnte statistik.
Nationen består af 5 millioner mennesker, men af disse er 1 mill. over 67 år. Der skulle så være 4 mill. tilbage til at udføre arbejdet.
Men de 2 mill. er under 21 år og tilbage til at udføre arbejdet er der så 2 mill. Det viser sig, at 1 mill. er ansat af staten, og dermed er der faktisk kun 1 mill. tilbage til at udføre arbejdet.
Men nu er der i Forsvaret 100.000 - og så er der kun 900.000 til at arbejde. I amts- og kommunaladministrationen er der ansat 400.000 - og så er der kun 500.000 tilbage til at udføre artbejdet.
På hospitaler, rekreationshjem, nerveklinikker og lign. er der indlagt 300.000, - så nu er der 200.000 tilbage.
Af disse er 188.000 alfonser, bumser, narkovrag og lign, der går og lopper den af uden at arbejde, og nu er vi nede på kun 12.000 til at udføre arbejdet. Det mest interessante ved statistikken er, at der til stadighed er 11.998 i fængsel, og så er der kun 2 mennesker til at udføre arbejdet - dig og mig! Frisk mod, kollega. Jeg går på efterløn nu!

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-03-11 12:22

Og til dem der er på arbejdsmarkedet - husk man skal altid give sig 100%

Manag 12%

Tirsdag 23%

Onsdag 40%

Torsdag 20%

Fredag 5%

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-03-11 12:24

Ja, det minder mig om min tid på Danfoss,
vi lavede en omvendt pyramide
på tavlen:

øverst alle cheferne,
så mellemlederne
og nederst HC

Ham med de største tænder og
det grimmeste tøj,
som lavede alt
arbejdet...

Det faldt ikke i god jord hos ledelsen dengang,
nu er HC fyret og erstattet af
3 slovakker og 5 kinesere
til den samme løn,
alle tilsammen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-03-11 12:42

Arbejdspladsen...

En arbejdsplads er som et træ fyldt med aber...

Alle sidder på forskellige grene og forskellige etager...

Aberne i toppen kigger ned, og ser en masse smilende ansigter!

Aberne i bunden kigger op, og ser en masse røvhuller!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-03-11 13:32

Er man syg i tre dage panikker kollegerne.

Er man syg i en uge får de tingene til at køre alligevel

Er man syg en måned kan man helt undværes.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-03-11 13:33

Hvis man er ude efter et job skal man ikke sende ansøgningen så den lander i virksomheden en torsdag.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-03-11 15:04

Tja og i min ungdom sagde man, bliv ansat i det offentlige, så lærer man at sove med åbne øjne.

Og når man siger "i min ungdom" så er man da gammel. Uh jeg tror jeg vil sove til middag.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 16-03-11 15:31

Da A. G. Eiffel byggede Eiffeltårnet brugte han de største nitter i bunden.

Her i firmaet bruger vi de største nitter i toppen.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 16-03-11 23:25

På min arbejdsplads går ledelsen op i sundhed og de ser helst vi bruger vores gratis medlemskort mindst et par gange om ugen......

- og for fanden !!!
De har fået en ny maskine nede i fitness centret....!
Jeg har været i gang med den satans maskine i over en time nu og jeg har det så skidt...

Den har alt !!! Snickers - Twix - Mars - Bounty - matadormix og coca cola !!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-03-11 23:29

Fed maskine den

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-03-11 13:07

Sådan en maskine vil jeg også have i vores lokale motionscenter.
Der kan man kun få sunde snaks.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-03-11 13:19

Tak for svaret Mosebaek.