/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
BANK SKIFTNING
Fra : huelya87
Vist : 1359 gange
50 point
Dato : 07-03-11 16:31

Hey derude.. ved i om arbejdernes landsbank er en god bank? hvad er fordelene? Jeg er kunde hos danske bank og er slet ikke glad for det, og hva med jydske bank?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 07-03-11 16:36

Alle banker har fordele og ulemper, det kommer helt an på hvilke bankforretninger du har brug for, lån, forrentning, andre ydelser, så det er svært at svare entydigt på uden at have mange flere detaljer

Kommentar
Fra : huelya87

Dato : 07-03-11 16:41

Jeg vil gerne have billån?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-03-11 16:46

Det er svært at låne penge lige meget hvilken bank du vælger, alt afhængig af din indkomst/udgifter selvfølgelig

Når du vil til at læse, har du nok ikke ret mange penge til din rådighed, og derfor bliver det ekstra svært at finde en bank der vil låne dig penge

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 07-03-11 16:48

Hvis jeg var dig, ville jeg lige tjekke www.sparlim.dk som er Sparekassen Limfjorden, da jeg skiftede fra Spar Nord til Sparekassen Limfjorden, sparede jeg en masse penge i rente.

For det koster jo ikke noget at spørge.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-11 17:05

Der er INGEN her der kan fortælle dig HVEM der vil give dig et billån

Er din økonomi i orden, vil de ALLE - er den ikke, er det mere held end forstand hvem der "hopper" på den....

Det er der ingen her der kan fortælle dig - du må "stemme dørklokker"

Kommentar
Fra : alka

Dato : 07-03-11 17:19

Vi havde AL i nogle år, men de blev for dyre med renter og gebyr. Da vi så flyttede, kom vi af med gebyr på alle konti, lån osv. Vores nye Bank den gang, betalte dog alle disse omkostninger for os. Det er én af de bedste banker vi nogen sinde har haft! Vi boede i Vendsyssel den gang!

Kommentar
Fra : huelya87

Dato : 07-03-11 17:23

alka hvor flyttede i hen? hvilken bank? jeg er på dagpenge, så ved ikk om jeg overhovedet kan låne penge?

Accepteret svar
Fra : Thomas.Haugaard

Modtaget 50 point
Dato : 07-03-11 18:00

Tjek på http://www.mybanker.dk/ hvor det er bedst for dig at være kunde

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 07-03-11 18:17

huelya87 - hvis du med din baggrund på dagpenge og evt. starte på en ny uddannelse,
vil jeg anbefale dig - at opstille et budget, for uden at kende dine økonomiske muligheder, vil du helt sikkert blive afvist hos bankrådgiveren, hvis du ikke kan komme med et holdbart/fornuftigt budget.

Og så må du forholde dig fornuftigt til, hvilken bil du har tænkt dig at købe - glem f.eks. alt om Audi og andre dyre biler. Lyder dit budget og bil ønske ikke fornuftigt, skal du ikke forvente at låne penge.

Både Roskilde Bank og Amager Banken er lukket, så der er snart kun seriøse banker tilbage, og de låner ikke penge ud, hvis der ikke er 200% sikkerhed for lånet.

Kommentar
Fra : huelya87

Dato : 07-03-11 19:17

jeg vil gerne låne op til 50000 helst en peugeot

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 07-03-11 19:30

Har du så penge til udbetalingen eller hvad kan du stille som sikkerhed for lånet?

Kommentar
Fra : huelya87

Dato : 07-03-11 19:35

nej

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 07-03-11 19:51

Hvordan tror du selv, at da kan få råd til bil - du har ingen opsparing, du er på dagpenge og overvejer at læse til en ny uddannelse.

Hvis du på nuværende tidspunkt ikke har penge til udbetaling, hvordan forventer du så at kunne afdrage et billån, betale forsikring, benzin og vægtafgift m.m. - hvis du på dagpenge ikke har kunne opspare nogle penge? Og hvis du så yderligere går ned i løn, når du starter på en ny uddannelse!

Opstil et budget, så kan du måske overbevise en "blind" bankrådgiver!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-11 19:56

April 2010
Citat
Det er en fælles konto under vores begge navne, og vi har minus på den konto

April 2010
Citat
hej kan man godt låne bil lån af banken når man er på dagpenge

April 2010
Citat
kan en pensionist låne penge af banken til bil

August 2010
Citat
Er der nogen der tror at man får ca 100000 kr til billån, hvis ens brutto er på 10000 kr om måneden..

Marts 2011
Citat
Jeg vil gerne have billån?

Jeg tror godt du kan GLEMME ALT om billån.....

Godkendelse af svar
Fra : huelya87

Dato : 24-03-11 16:13

Tak for svaret Thomas.Haugaard.