/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Trådløst på stationær.
Fra : tullenulle
Vist : 1074 gange
50 point
Dato : 06-03-11 17:31

Hejsa.
Som overskriften siger, kan jeg så købe et trådløst netkort og bruge dette som netkort i min stationære pc da jeg så kan slippe for at trække kabler.
Hvis ja... Kan i så evt. anbefale en som ikke koster det vilde da den er til pc nr. 3..

Mvh. Tullenulle

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-03-11 17:39

Ja det kan du, vil du bruge en usb trådløs netkort (rager udenfor kabinettet)?
Eller en indbygget trådløs netkort (der er en lille antenne bagpå)?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-03-11 17:44

Ja det kan du sagtens, det er der mange der bruger.
De findes som USB-dongle, men har det samme problem som andre netkort, at antenneforholdet ikke er det bedste, hvis den sidder lige bag ved din PC. Antennen er det vigtigste, for at få en forbindelse til din trådløse router.
Til stationær brug anbefaler jeg dig, at købe en extern antenne, som du bruger sammen med netkortet. Den kan du placere der hvor du har det bedste signal.

Nu kender jeg jo ikke de afstande, de forhold du skal køre under, eller for den sags skyld hvilken router du har. Derfor denne mere generelle betragtning.

Kommentar
Fra : tullenulle

Dato : 06-03-11 17:45

hej.
Jeg regner med at det skal være et indbygget netkort.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 06-03-11 17:50

Jeg ville vælge den viste hvis jeg skulle købe billig trådløs netkort til en stationær, og nej den er ikke svær at montere, af med 2 skruer og klik klik så er du på nettet trådløs
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=220396

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-03-11 17:52
Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-03-11 17:54

Ak ja o.v.n., gid det var så nemt! - Den ene stationære jeg har, er der 6 skruer der skal ud, før hatten kan tages af.

Men så skal kortet bare sættes i, på bundkortet. Måske skal du først brække en dæklade af, så kortet kan stikke antennen ud.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-03-11 17:57

Det ses alt sammen i videoen, men kan være lidt anderledes på spørgerens computer, her vises en Dell og det ser nem ud og meget lig de computere jeg har arbejdet med, de 2 af dem er der sat en trådløs netkort i

Godkendelse af svar
Fra : tullenulle

Dato : 06-03-11 18:03

Tak for svaret alle sammen, ville gerne dele point mellem jer men det ser ikke ud til man kan det..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-03-11 18:12

Tak for accepten af mit indlæg - nej desværre kan pointene ikke deles