/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Patetiske minkavlere :-(
Fra : kartoffel88
Vist : 1334 gange
74 point
Dato : 03-03-11 21:11

Føj hvor er der mange dårlige undskyldninger i alle sagerne om de mishandlede mink (på snart alle minkfarme). Det er jo ren indspist korruption. Hvor dumme tror de at vi er?

Det er ren mishandling og alle ved det jo godt. Det burde simpelthen forbydes. Især når de ikke kan overskue ansvaret for andre levende væsener.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-11 21:24

Tja...

Er det ikke mink så er det kyllinger, gæs, svin, dyretransporten, polakker, afghanere, somalier, gamle, syge, børn osv.....

Så længe mennesket ikke en gang kan passe på mennesker - hvordan skulle vi så kunne passe på dyr....

ALLE bliver uretfærdigt behandlet - sådan er verden og medierne nu en gang indrettet....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-11 21:25

PS....

Personligt klager jeg ikke

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 03-03-11 21:41

Nu kender jeg tilfældigvis lidt til den ene minkavler der er hevet frem.... der hvor der blev filmet, var i sygeafdelingen!!!!.... og nogle af de filmede mink, var ikke hans!!!!!

Så selv om det er meget grimt det vi ser, så skal vi ikke tro på alt vi ser og hører

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-03-11 21:45

Nææhhh vi kan ikke stole på dagspressen, det er der så mange eksempler på.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-03-11 21:47

Citat
så skal vi ikke tro på alt vi ser og hører
det er nemlig rigtig, medierne manipulerer i høj grad med billeder, tekst og interwievs så dem som historien skulle handle om slet ikke kan genkende noget af det de ser eller hører.
Hvad er din mission Kartoffel? Tror du på den slags mediestunts?

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 03-03-11 21:47

heller ikke dyreaktivister.... for hvor kom de ukendte mink fra?? de var da placeret!!!

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 03-03-11 23:16

Olsen-50
Er du minkavler eller kører du mink ?? minkavlerne er ikke troværdig

[CITAT]for hvor kom de ukendte mink fra?? de var da placeret!!![CITAT]

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-03-11 23:23

Citat
minkavlerne er ikke troværdig
Nord47: er din mening at de ulovlige aktivister og medierne er troværdige? Du er godt nok naiv

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 03-03-11 23:31

Jeg konstatere dyrene lider og når avlerne ikke er kommet videre siden sidste år, da de lovede bedring,så må der tages ansvar nu,ansvaret er deres helt og adeles, uanset nogen kravler over

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-03-11 23:40

Ja og hvem skal tage sig af de stakkels gamle mennesker i eget hjem, som må ligge i sengen hele dagen og får liggesår? Fordi vi skal spare.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 04-03-11 07:55

desværre kan man sige nu begynder den evige diskussion om noget som der er så få der ved hvad det drejer sig om, hvor mange som skriver her ved hvad der er op ned på feks en høne for ikke at sige hvad der er for og bag på en ko og hvis i mener at det er iorden lukke mink ud . ja så vil jeg ikke råde dem til at stille sig med siden til et vindue hvor der sol på den anden side

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 04-03-11 08:24

God morgen Kiwi

De mink jeg ser på min skærm er i bur og det holder jeg mig til,det er vel sagen kerne pt, og dyrene lider og har synlige skader,det er der åbenbart ikke taget hånd om længe,selvom formanden måtte gå af sidste år pga.samme problemer eller var det tv skræk

Håber vi taler om det samme

Have en god dag

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 04-03-11 08:53

ja det kan vi hurtig blive enige om at det ser ikke godt ud men hvem kan garantere at det ikke er mink som er i karantæne for at blive raske man kan manipulere meget med billeder og så er der en anden ting de dyr du ser er født fangeskab så de egner sig ikke til slippe fri og gør de det ødelægger de mere en de gavner vores miljø så derfor hold fingre væk fra de bure man gør ikke minkene en tjeneste ved at lukke dem ud

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 04-03-11 09:24

Hi Kiwi

Jeg kunne ikke tro,at de lukke mink sammen med åbne sår,og med så mange syge dyr på et sted,utroligt 100 syge dyr,samme sted,(de har et problem de ikke selv kan løse)det lyder volsomt,det er IKKE en sygeafdeling,det er vist mere reglen end undtagelsen,jeg har som slagter igennem 38 år kommet på mange gårde,men aldrig dette

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 04-03-11 09:35

som jeg skrev kan man manipulere utrolig meget med billeder og så længe at der ikke er nogen som har fået den dusør som er udsat for at finde den mink farm det drejer sig om giver jeg ikke fem flade for det men folk er så utrolig blåøjet så de ser kun det de vil og for god orden skyld er jeg pensioneret post så ikke nogen mener at jeg mink avler

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-03-11 09:54

Citat
Hvor dumme tror de at vi er?

Jeg vil ikke kalde dig dum,kartoffel88.Men jeg tror du er let at propogandere med.
Jeg har ikke en dyt,med minkavl at gøre.Kender ingen minkavlere.Men jeg er klar over een ting:
Enhver minkavler,er interesseret i at have så gode og sunde dyr som mulig.HVOFOR ??
Jo,fordi alt andet er en dårlig forretning for ham.Hvad tror du han får for iturevne og på andre måder,dårlige skind ?? nej vel.
Det samme gælder forresten også for landmænd,med kvæg og svin. Dyr der ikke behandles ordentlig
er en dårlig forretning. For ringe afkast.
En anden ting jeg er klar over:Minkavlere og landmænd,er lige så glade for penge,som du og jeg.

Og mediernes manipulation og propaganda,gi`r jeg altså ikke en skid for.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 04-03-11 10:41

det var da rart at der er andre som kan se sandheden med begge øjne og ikke kun et

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 04-03-11 11:05

Citat
Jeg vil ikke kalde dig dum,kartoffel88.Men jeg tror du er let at propogandere med.
Jeg har ikke en dyt,med minkavl at gøre.Kender ingen minkavlere.Men jeg er klar over een ting:
Enhver minkavler,er interesseret i at have så gode og sunde dyr som mulig.HVOFOR ??
Jo,fordi alt andet er en dårlig forretning for ham.Hvad tror du han får for iturevne og på andre måder,dårlige skind ?? nej vel.
Det samme gælder forresten også for landmænd,med kvæg og svin. Dyr der ikke behandles ordentlig
er en dårlig forretning. For ringe afkast.
En anden ting jeg er klar over:Minkavlere og landmænd,er lige så glade for penge,som du og jeg. [Blink]

Og mediernes manipulation og propaganda,gi`r jeg altså ikke en skid for. [Surmuler]

Lige præcis.

Kendte iøvrigt en Canadisk pelsjæger for nogle år siden.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-03-11 12:46

Citat
for hvor kom de ukendte mink fra?? de var da placeret!!!

Helt ærligt, nu er mink jo altså ikke dyr man sådan lige slæber rundt med under armen...tværtimod er der 99 % sikkerhed for at skarpt tandsæt i hænder eller arm, hvis du nærmer dig sådan et kræ uden tykke handsker på.

Kom ikke her og fortæl mig, at en flok aktivister, der skal snige sig rundt på en minkfarm i nattens mulm og mørke, er i stand til at slæbe adskillige syge, døde og alvorligt skadede dyr med ind og anbringe dem i bure sammen med andre dyr på farmene, alt sammen i skæret fra en lommelygte og i den ene hånd bevæbnet med et videokamera.

Jeg sad i aftes og så en 25 minutter lang film fra en dansk minkfarm...optaget af aktivister.

Mage til svineri skal man lede længe efter..den ligegyldighed hvormed de dyr behandles.

Ikke nok med at de holdes under kummerlige forhold, møgbeskidt var der, så er de dyr alvorligt skadet, mange dyr i burene var døde..et af dyrene sad med et bagben der var helt flået, filtret ind i trådnettet i bunden af buret.

Og jeg er altså rimeligt i stand til at se om det er en uklippet filmsekvens optaget med et amatørkamera, eller om det er noget arrangeret.
Man behøver også blot kigge på de delvist dækket af pels og skidt, skilte der sad clipset fast overalt.
Og yderligere er kameraet med indbygget GPS, der nøjagtigt fortæller lokationen hvor filmen er optaget...så at påstå den er et falsum, det er for langt ude.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1512961.ece

Citat
Enhver minkavler,er interesseret i at have så gode og sunde dyr som mulig.HVOFOR ??
Jo,fordi alt andet er en dårlig forretning for ham.Hvad tror du han får for iturevne og på andre måder,dårlige skind ?? nej vel.

Har du aldrig hørt om kvantitet frem for kvalitet.

Det var den ene ting.

Ög ligeledes er der også det faktum, at dyrene der producerer de skind der skal sælge, ikke nødvendigvis behøver være i god pelsstand..altså avlsdyrene

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 04-03-11 12:53

enhver er jo salig i sin tro og man kan åbentbart bilde folk hvad som helst ind især dem som ikke aner en pind om dyrehold men som man siger i sydsjælland
spildte guds ord på balle lars

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-03-11 14:04

Uanset utroværdige filmoptagelser fra den ene eller anden side, og forskellige historiefortællere, så er det f......... for dårligt, at dyr ikke behandles ordentligt.
Alle dyr skal have det godt indtil de aflives til pels eller mad.

Medierne viser den samme gru fra to sider....................eller er det bare salgstenik for at holde på seerne, at de viser "de samme billeder" en gang til.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-03-11 14:32

Jamen aviserne vil gerne sælge historier, det tjener de penge på og TV vil gerne vise det, det giver gode seertal. Alle er interesseret i skandaler. Dem kan man tjene penge på.

At dyr så har krav på et godt liv, det kan vi godt være enige om.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-03-11 14:37

Nu skuffer du mig virkelig,dova.Du plejer da at have en sund,selvstændig dømmekraft.
Selvfølgelig,kan der altid findes Et dårlig eksempel,hvis man leder længe nok.(Selv her på Kandu).
Citat
Mage til svineri skal man lede længe efter..den ligegyldighed hvormed de dyr behandles.
Men at lægge et helt erhverv for had,af den grund,synes jeg er for klamt.

Og jeg vil påstå,at hvis sådanne forhold findes,er ejeren fallit lynhurtig.Der er simpelthen ingen penge i at mishandle dyr.(Og godt for det).Prøv at tænke på udgifterne,bl.a. til den daglige foder og ansatte.

Citat
Har du aldrig hørt om kvantitet frem for kvalitet.
Jo,det har jeg.Men der er du også ude i en fejl bedømmelse.Det gavner jo ikke hans økonomi,at sælge mange skind,(kvantitet) hvis kvaliteten (mishandling) er så ringe,at han får under "kostprisen" i betaling for dem.
Alene (næsten) af den grund,mener jeg det er absurde angreb,minkavlerne er udsat for.

Nu læser jeg lige om en forfærdelig dyremishandling af får,på Salling.Men tror du vedkommende har tjent noget på dette,i kroner og ører. Jeg tror det næppe.

Du kan jo også finde en murer (selv murer),det ikke kan lægge en gulv i vater.Men derfor kan der jo godt være andre,der laver ordentlig arbejde.

Man skal passe på,med de "spredehagl".

Mosebaek.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 04-03-11 15:18

ja ja enhver har lov til have sin egen menning men der et ordsprog som siger at mod dumhed kæmper selv guderne forgæves

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-03-11 16:03

Citat
Nu skuffer du mig virkelig,dova.Du plejer da at have en sund,selvstændig dømmekraft

Netop, også derfor jeg kan skrive som jeg gør.

Og desværre skal man ikke lede særlig længe for at finde farme hvor forholdene er under al kritik.

Og m.h.t. skindene, så kan mange dårlige skind sagtens opveje økonomien, for der er også meget stort marked for skind der ikke er perfekte.
Det er kun en forholdsvis lille del af skindene der er gode nok til de dyre pelse...hovedparten bruges til accessories, hvor det er små stykker pels der bruges.

Citat
Der er simpelthen ingen penge i at mishandle dyr

Jo, desværre er der det

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 04-03-11 16:20

Hvilken interesse skulle medierne have i at stille hele minkavlerbranchen i et dårligt lys, hvis der ikke var en grund til det? (Alle ved jo at der er et problem. Spørgsmålet er jo bare hvor stort problemet er).

Er det for at fylde spalterne ud og for at sælge flere aviser? Jeg tror næppe at det er forsidestof og en storsælger. Se selv på reaktionerne på min tråd her. 90% beskytter af ukendte årsager minkavlerne og klandrer resten for at være naive og uvidende om sagen. Hvorfor ved i mere om sagen end os andre?

Ja nyhederne overdriver og manipulerer og de kan virkelig rykke ved den daglige gang i landet, men i får det til at lyde som om de har hevet en historie ud af det blå, bare for at stille dem i dårligt lys og have en historie. Det er lige i overkanten syntes jeg og vil vove at påstå at det netop er naivt at tro.
Så tror jeg da nærmere at medierne får en god historie ud af deres åbenlyse patetiske undskyldninger, som de tilmed står frem med og tror at vi køber. Nårh ja, 90% af befolkningen har jo købt deres løgn, hvis man skal tage procenten herinde fra og overføre til samfundet. Det er mig en kæmpe gåde.

Hvorfor lægger de ikke bare alle kortene på bordet en gang for alle? Hvis de har helt rent mel i posen, så burde det ikke være noget problem.
Men det kan de jo ikke.

Men ja det er jo ikke alle, men der er et stort problem i branchen, ligesom der også er i mange andre brancher, men her virker det organiseret og det er det der pisser mig af.

Hvis de selv havde stået frem på TV og havde erkendt at nogle af deres kolleger var gået over stregen, så kunne jeg forstå det, men i stedet har de forsøgt at få nedlagt fogedforbud, da optagelserne var sket ved ulovlig indtrængen.

"nedlagt fogedforbud, da optagelserne var sket ved ulovlig indtrængen. " det i sig selv er bevis på at der forgår et eller andet.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 04-03-11 16:45

Her er en glimrende artikel:

http://www.humanisme.dk/artikler/modpol88.php

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-03-11 17:36

Ja,undskyld mig, kartoffel88.Hvis du er så naivt,at du ikke kan gennemskue nedenstående citat,ville jeg i dit sted,ikke ha`stillet spørgsmålet.
Citat
Hvilken interesse skulle medierne have i at stille hele minkavlerbranchen i et dårligt lys, hvis der ikke var en grund til det?

"Interessen" kan omformuleres til:PENGE-PENGE-PENGE.

Her er en begivenhed,der fortæller en hel del om pressens metoder:
Citat
En god samfundsborger afleverer sine batterier og flasker det rigtige sted. Sådan lyder de politiske slagord fra landets miljøminister Karen Ellemann, men hun sorterer ikke selv sit affald. Det har Ekstra Bladet fundet ud af, ved at tage stikprøver af ministerens skrald.

Jeg skal ikke kunne sige om EB.,selv har "plantet" batterier og flasker,i ministerens affalds-container.
Men bare det at EB`s journalister farer rundt og "sorterer" i folks private affald,overbeviser mig rigeligt,om hvilke metoder,de bringer i anvendelse,for at få deres udvalgte "syndere" i fedtefadet.
Rent ud sagt:FØJ FOR SATAN.

Men okay,der vil altid være mennesker,der sluger den slags "budskaber" råt.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-03-11 17:41

Citat
men her virker det organiseret og det er det der pisser mig af.

Jojo, kartoffel88.Det er da sikkert dette de drøfter på generalforsamlingen,i pelsdyravler foreningen:

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-03-11 17:52

Øhh,hvad sker der.....Kom jeg til at trykke på "send" knappen???.... prøver igen:
Citat
men her virker det organiseret og det er det der pisser mig af.

Jojo, kartoffel88.Det er da sikkert dette de drøfter på generalforsamlingen,i pelsdyravler foreningen:
Hvordan kan vi pine dyrene mest mulig.

_______________________________________________________________________
Mit forrige indlæg,gik der udu i.Jeg var ikke færdig med at skrive,da den "sendte".

Mosebaek.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 04-03-11 18:20

I pelsdyravlerforeningen drøfter de hvordan de kan slippe afsted med det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-03-11 18:30

Citat
Se selv på reaktionerne på min tråd her. 90% beskytter af ukendte årsager minkavlerne og klandrer resten for at være naive og uvidende om sagen. Hvorfor ved i mere om sagen end os andre?
der har du misforstået noget, blandt andre jeg beskytter ikke minkavlere, der er brådne kar og dem bør ingen holde hånden over, men jeg ser såkaldte "dokumentar" udsendelser med andre briller end du og mange andre uvidende gør, efter at have oplevet et intewiev til en DR dokumentar før og efter klipning på næstnærmeste hold (det var ikke mig selv som var ofret) svar og spørgsmål bliver byttet rundt til ukendelighed så manden i udsendelsen faktisk havde sagt noget helt andet end han i virkeligheden havde sagt så er jeg meget skeptisk med hvad jeg ser på TV skærmen og hvad folk siger og gør på TV, TV folkene er meget dygtige til at manipulere og der er helt sikkert manipuleret i den omtalte udsendelse også - desværre for troværdigheden så handler det om sensationer og ikke så meget om sandheden
det eneste dokumentar udsendelser dokumenter er hvor dygtige TV folkene er til at manipulere

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 04-03-11 19:45

Ja, kartoffel88 jeg må sige fik du fik sat tryk på gryden,selv vi"andre uvidende" kunne se det uholdbare i de horrible tilstande,jeg gør det kun for dyrene skyld,ingen skjult dagsorden "penge"

Citat
pelsdyravlerforeningen drøfter de hvordan de kan slippe afsted med det.

og hvem der skal være næste formand,hvad mon "andre" lægger i det ??

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-03-11 20:00

Citat
det eneste dokumentar udsendelser dokumenter er hvor dygtige TV folkene er til at manipulere

Meget enig o.v.n..Og jeg mener jo egentlig,at diverse "smudsige" medier,laver "en ris til egen røv".
En slags "Ulven kommer". For hvornår kan man ta`r,deres udsagn "for gode varer".

Jeg læser mange aviser,på nettet.Men stoler ikke på alt hvad der bliver skrevet.Man føler tit:Her er en sensation,der skal bringes i stilling.Sand eller usand. (Giver nok god salg).

En lille anekdote,fra P4 i formiddags.Der ikke har så meget med problemstillingen,her at gøre.Men dog beviser journalisters,begrænsede almen viden:Det ville pådutte os at det var Karl Stegger (dejlig skuespiller) der sang den mandlige part i "Undskyld hr,må jeg byde dem et kirsebær".

Ja,man krummer tæ`r.Det er ikke den store research,de har lavet ang.Landmandsliv.Men journalisterne,fandt dog ud af at Karl Stegger,slet ikke var på rollelisten.Men derimod Helge Kjærulff-Schmidt.Jamen,så må det jo være ham.
Bare igen et bevis på at journalister,har et arbejde der skal gøres,for daglønnen.Sandhedsværdien,går man ikke så meget op i.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-11 20:31

Vidne: Dreng lå vedpolitibil

Øjenvidne: Den 14-årige lå underpolitibilen

Ja - der er MANGE måder at fortælle SANDHEDEN på

Hvad mon sælger BEDST....

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-03-11 20:31

Her er lidt mere Ekstra Blads "guf",kartoffel88:

http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/article1513460.ece

Nu er jeg ikke den store fan af Iben Hjejle.Så rul bare hende i "fjer og tjære".

Men et har hun dog ret i:'Mink er rovdyr, der hører hjemme i bure'.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-03-11 20:41

Citat
Ja - der er MANGE måder at fortælle SANDHEDEN på

Rigtig refi. Men kan man nu (igen) få Politiet til at fremstå,som de store skurke,så er meget jo nået.
Helt i bl.a. Ekstra Bladets ånd.

Synd at forstyrre sådan et par knægte i en hyggelig natlig køretur.De har måske endda,haft besvær med at få bilen stjålet til formålet.Så det er virkelig synd det skulle ende sådan.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 04-03-11 20:43

Betjente straks tilbage i tjeneste måske ikke det samme vi taler om ??

Citat
Ja - der er MANGE måder at fortælle SANDHEDEN på :~

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-11 20:48

Citat
Betjente straks tilbage i tjeneste

Ja det er det samme - og hvorfor ikke - de passede blot deres ARBEJDE....

Beklageligt med udfaldet - men sådan er vilkårene jo af og til.....

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 04-03-11 23:48

Det da utroligt ingen vedkender sig dyrene, de kommer nok ikke ud af den blå luft,måske en dna kunne hjælpe på hukommelsen, 500.000 kr er i spil,der må være noget i en større sag tjeneste,der er under opsejling,siden ingen tør hæve pengene,nogen som har et bud??

[/CITAT] for hvor kom de ukendte mink fra?? de var da placeret!!![CITAT]

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 05-03-11 09:05

Nå så et rovdyr hører ikke hjemme i naturen? Tænk det vidste jeg ikke. Jeg troede de boede i naturen.
Den slags udtalelser kan kun komme fra en hvid person.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-03-11 09:44

Nogle rovdyr hører hjemme i naturen, nemlig dem som er født ude i den frie natur, mink hører hjemme i naturen ovre i Amerika men ikke her i Europa, de mink som lever i bure her er i generationer født og opvokset i bure og deres adfærds gener er ændrede så de er vænnet til at blive fordret og leve i bur, de fleste vil dø af sult hvis de bliver lukket ud og skal klare sig selv.
Hvilken viden eller mangel på viden har du kartoffel88 om de spørgsmål du så bombastisk stiller? Noget kan tyde på at din viden ikke går længere end den viden man kan få ved at læse i Ekstra Bladet, du har vist ikke fulgt med i skoletimerne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-03-11 09:48

Kartoflens vej.....

Fra jord til middagsbord og TILBAGE til jorden...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-03-11 10:03

Er vi nu ude i noget racistisk ???
Citat
Den slags udtalelser kan kun komme fra en hvid person.

Jeg må nok sige,at vi kommer hele vejen rundt.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-03-11 10:13

Og den slags udtalelser kan kun komme fra en kartoffel
Citat
Nå så et rovdyr hører ikke hjemme i naturen? Tænk det vidste jeg ikke. Jeg troede de boede i naturen.

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 05-03-11 10:31

Citat
Den slags udtalelser kan kun komme fra en hvid person.

Ja, eller sort samvittighed, frit valg på alle hylder,det er en god sags tjeneste,når ingen ved hvor de mink har hjemme,de må da have et hjem, hvor de "mistrives"

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-03-11 10:41

Jeg tror ikke de har fulgt opskriften slavisk,da kartoffel88`s kyse blev hæklet.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 05-03-11 13:01

Det er bare endnu en dårlig undskyldning. De skal nok klare sig i naturen i sidste ende.
Hellere det end at lide et helt liv.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 05-03-11 13:26

Men hvem siger også at de skal ud i naturen?
Man skal bare afvikle farmene stille og roligt. De sidste par millioner mink kan så leve deres sidste tid ud, uden at blive mishandlet for pengenes skyld.

P.s hvorfor kører i hele tiden på min intelligens og viden? Hvem siger at det ikke er jer der er misinformerede. Man skal ikke tro på alt hvad man lærer i skolen.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-03-11 14:50

Citat
Det er bare endnu en dårlig undskyldning. De skal nok klare sig i naturen i sidste ende.
Hvorfra ved du dette. Er du dyrepsykolog,eller noget i den retning.I bekræftende fald,burde du vide at løse mink,ødelægger fuglelivet,for mange arters vedkommende.Inden de selv sulter ihjel.(Men skide være med det,her er det kun den hellige mink,det drejer sig om).

Citat
Man skal ikke tro på alt hvad man lærer i skolen.

Nej,men derimod på svinske journalister,der har deres fangarme ude overalt,i håb om et lettjent supplement til daglønnen.Dem stoler du blindt på.

Jeg vil hermed trække mig tilbage,fra denne tråd.I god ro og orden,da jeg føler det er blevet en "galoperen på stedet".

Mosebaek.

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 05-03-11 15:05

Kartoffel88

Når argumentationen ikke rækker,så finder man noget snavs eller intelligencen på personen,det er ikke "in" at bruge mennesker til en god snak,"ned og bide i haserne"

Så er det manipulationen skal sættes ind,den er der mange her der er "godt orienteret om og bruger"

"Så det er ikke hjernecellers tyngde man bliver platfodet af her"

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 74 point
Dato : 05-03-11 15:56

Citat
de mink som lever i bure her er i generationer født og opvokset i bure og deres adfærds gener er ændrede så de er vænnet til at blive fordret og leve i bur

Det er så slet ikke korrekt.

På Aqua ferskvandscenter i Silkeborg har man lavet et forsøg for få år siden da debatten om minkavl og de forholde dyrene lever under, også var fremme.

Man lavede et stort anlæg, tog mink som selvfølgelig var født i fangenskab i de små bure, lukkede dem ud.

Og det viste sig faktisk, at mink (nøjagtigt som alle andre rovdyr) har så mange af deres nedarvede instinkter i behold, selv om det er generationer siden deres forgængere var vildtlevende, at i løbet af kort tid, opførte minkene sig i anlægget nøjagtigt som var de født og opvokset i naturen.

http://www.ferskvandscentret.dk/aqua/oplevelser/dyr-i-aqua/pattedyr-i-aqua/mink/

At mink så er særdeles uønskede i dansk natur, da det er en art der ikke naturligt er hjemmehørende her, og som udgør en stor trussel mod visse fuglearter, er en helt anden diskussion

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-03-11 16:12
Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 05-03-11 16:26

Jeg snakker heller ikke om at tage dem der er burede inde og slippe dem fri. Jeg syntes bare de skulle have lov til at leve i det fri helt fra start af. Uanset hvor de trives osv.

Nå men det blev en lang tråd. Tak forcalle jeres meninger

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 05-03-11 16:27

Tak for svaret dova.