/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Printertoner og Inkpro.
Fra : JesperLP
Vist : 903 gange
20 point
Dato : 01-03-11 09:17

Hejsa.
Jeg havde købt printertoner ved Inkpro, og da jeg skulle bruge nr, 2 af dem var der fejl i chippen.
Ved samme lejlighed opdager jeg, at tonerne udløber 1 måned efter mit køb !
Hmm... vel ikke noget problem, jeg kontakter Inkpro som vel blot sender en anden i stedet for den defekte. Jo hvis jeg blot ville pakke og forsende den defekte retur, og selvfølgelig for egen regning.
Det afviser jeg, da denne udgift ikke står mål med prisen på toneren, og man i øvrigt ikke ville gøre noget ved den overskredne udløbsdato.
Så 10.000 kroners spørgsmålet er så :
Findes der nogen der kender en mere seriøs og ærlig leverandør af toner, og til fornuftige penge ?
Printeren er en Xerox 6110.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-03-11 09:43

InkPro er såmænd seriøs nok....

Det du der taler om vil du kunne komme ud for i et hvilket som helst firma....

Det er HELT NORMALT man selv betaler returomkostninger.... At det for en LILLE ordre bliver uforholdsmæssigt dyrt for dig, er ikke firmaets skyld....

Kommentar
Fra : JesperLP

Dato : 01-03-11 09:54

Man overholder måske reglerne hvad angår reklamation, men sikken ekstrem dårlig service.
Er det så også i orden, at man sender "næsten" udløbne toner !!!.
At de måske virker ændrer der intet ved, at der er lavet en udløbsdato for, at man skulle kunne bruge tonerne i et givent tidsinterval.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 01-03-11 09:56

Prøv en lokal forhandler næste gang, man kan blive overrasket, sidst jeg gjorde var den billigere end andre store billigbutikker. Så enten fylder jeg selv eller også støtter jeg den lille lokale Tv - Pc forhandler.

Kommentar
Fra : JesperLP

Dato : 01-03-11 10:24

Jeg står i samme dilemmea som mange andre !.
Skal jeg bortskaffe printeren, og købe en ny inkl. toner til billigere penge.
Godt nok er der ikke så meget i tonerne, men ALT andet er jo så nyt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-03-11 10:54

Citat
Godt nok er der ikke så meget i tonerne, men ALT andet er jo så nyt.

Det skal du diskutere med din tegnebog.....

Det kommer jo helt an på hvor meget du printer....

For mange kan en NY printer holde patroner/toner i 2-3 år, og har den kostet 500- 1000.- kr. er det billigere at købe en ny

For 99% af alle hjemmekontor-printere gælder at nye patroner ALTID koster mere end printeren gjorde ved købet....

De LEVER ikke af at sælge printere, men printerpatroner/toner

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-03-11 12:57

Citat
For 99% af alle hjemmekontor-printere gælder at nye patroner ALTID koster mere end printeren gjorde ved købet....

Ach....det var altså dengang at man kunne købe en printer til 299 hvor alle farverne lå i samme beholder.

En samlet udskiftning af alle mine patroner koster omkring 350 kr hvor printeren kostede 1300 kr.
Og nej, jeg vil IKKE bruge kopipatroner.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-03-11 13:05

Citat
dengang at man kunne købe en printer til 299

De findes stadig i ny og næ

Men klart - lasere er dyrere - også i toner - men holder så det længere.....

Kommentar
Fra : jensegon

Dato : 01-03-11 15:11

Hej Jesper !
Jeg køber altid blækpatroner ved firmaet der heder, TRYKSPAR.dk, der får man en god behandling.

VH Jens.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-03-11 22:15

Nu kender vi ikke Jespers printermodel, men har du prøvet at nulstille farvepatronen?

Hver gang jeg har købt en blækprinter, så har patronerne kun være halvt fyldt (HP).
Den ene blev købt billigere end hvad den trefarvede patron kostede (fuld)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-03-11 08:35

Citat
Nu kender vi ikke Jespers printermodel

Jo Severino.....

Du skal bare skifte til LÆSEbriller..

Citat
Printeren er en Xerox 6110.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-03-11 17:58

Sorry
Det havde jeg overset!
Men hvis du ser nærmere efter REFI, så vil du lægge mærke til mit profilbilled, at jeg kniber øjnene lidt samme, så det må være derfor!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-03-11 18:01

Kommentar
Fra : JesperLP

Dato : 03-03-11 20:11

Trykspar.dk har desværre ikke toner til min printer.

hmmm... mangler måske lidt forslag vedrørende billige toner til min Xerox 6110 ( Godt set Refi).
Jeg har fundet denne her hjemmeside, og vil høre om der er nogen der kender dem ?. De er meget fornuftige med ders priser !

www.ink100.dk

Ellers andre gode forslag ?

Kommentar
Fra : JesperLP

Dato : 03-03-11 20:17

Glemte lige...

Har netop "Forbruger-anmeldt" Inkpro på Trustpilot !
Først kunne Inkpro ikke kende deres eget faktura nr. !!! (Selvfølgelig et forsøg på afvisning )
Dernæst antyder man at der er byttet om på tallene i datomærkningen !!! (Endnu et forsøg på afvisning ).
Mere utroværdigt og useriøst firma skal man lede længe efter. Altså bare min mening.