/ Forside/ Teknologi / Udvikling / CSS / Spørgsmål
10  ME.alexan.. 100
Hvorfor springer siden?
Fra : CLAN
Vist : 1184 gange
200 point
Dato : 23-02-11 03:10

Hvorfor springer hjemmesiden (små ryk til højre og venstre), når der skiftes i menuen?
Se: www.86325578.dk
Er ved at miste de sidste hår på det... og der er ikke for mange i forvejen. Håber en af jer har et godt bud

CSS er forholdsvis nyt i min verden, så bær' over med mig

style.css:

Kode
/* Script - 86325578.dk - SMQ Grenaa */

body {
   margin: 0;
   padding: 0;
   text-align: left;
   font: 12px Arial, Helvetica, sans-serif;
   font-size: 13px;
   color: #061C37;
   background: #1E4297;
   background-repeat:repeat-x;
}
*
{
margin: 0 auto 0 auto;
text-align:left;}

#container
{
display: block;
height:auto;
position: relative;
width: 940px;
}

#mainpic h1
{
   position:absolute;
text-align:right;

font-size:30px;
color:#FFF;
left:550px;
top:8px;
}

#mainpic h2
{
position:absolute;
text-align:right;
color:#E1E7F7;
left:550px;
top:38px;
}

#mainpic
{
background-image:url(images/main.jpg);
background-repeat:no-repeat;
width:900px;
height:100px;
}

.lightblue
{
color:#B1C6FC

}

#menu
{
background-image:url(images/menu.png);
background-repeat:no-repeat;
width:940px;
height:69px;
float:left;
clear:both;
}

#content
{
width:880px;
height:auto;
background-color:#FFF;
padding-left:10px;
padding-right:10px;
padding-bottom:5px;
}

#footer
{
width:inherit;
height:auto;
}

#footer h3 a,#footer h3 a:visited
{
display:block;
text-align:center;
font-size:12px;
text-decoration:none;
color:#7198E1;
}

#menu ul {
   list-style: none;
   padding: 0px;
   margin-left:auto;
   width:900px;
}

#menu li {
   list-style: none;
   padding: 0px;
   display: inline;

}

#menu a {
   float: left;
   width: 150px;
   height: 40px;
   display: block;
   text-align: center;
   text-decoration: none;
   color: #ffffff;
   font-weight: bold;
   padding-top: 17px;
   font-size: 15px;
}

#menu a:hover{
   color:#BAD1F3;
   background: url(images/menuhov.jpg) no-repeat;
}

#content p
{

}

html, body {
text-align: center;
}
p {text-align: left;}

Nu håber jeg Kandu's kode sektion fungere

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 23-02-11 07:20

Har gennembladret siden flere gange og kunne ikke se nogen bevægelse hverken til venstre eller til højre.

Jeg tror at det du tror er bevægelse af selve siden er bare optisk bedrag, da billederne i venstre side jo skifter, men hvis du lægger mærke til det hvide felts placeing i forhold til den blå bjælke øverst, vil du kunne se, at det hele ligger helt som det skal.

Godt nyt for de sidste hår?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-02-11 09:45

Det virker fint nok her, det "blinker" når der skiftes til anden side, men det flytter da ikke til venstre eller højre når man bruger IE, men det gør det i Firefox, når der klikkes på Guitaren og Galleri!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-02-11 09:48

Der er heller ikke noget som bevæger sig på min skærm.
Set på en Vista med IE7

Men men men - med FireFox hopper den sidevers ved skift af nogle menupunkter
Dog bliver visse skift stående.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-02-11 09:48

Nå fandt lige ud af at det er højden på siden der gør det i FF, og det gør den os i IE,
det er når scrollbaren i højre side kommer frem så hopper siden til højre

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-02-11 10:18

Ja hos mig springer det (visuelt ca. 0,5 cm.) horisontalt

Menupunkt:
Imm. "Home" & "Guitar" springer det ikke horisontalt.
Det samme for "Nyheder" - "Galleri" - "Links" og "Kontakt", de passer også sammen, men vælger man imm. f.eks "Home" og "Nyheder" ses det tydeligt, at det hopper horisontalt. Vertikalt passer det fint.

Sidder bag en Asus MS202D 20" Wide Screen monitor, med en opløsning på 1600x900 i Windows 7 med IE 8

Klaudi:
Hvordan løses det du omtaler?

Go' dag til jer alle

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-02-11 10:23

Hvor, hvordan pokker har jeg fået deaktiveret scrollbaren ??

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-02-11 10:36

Du kan lave siden som max kan vises på din skærm for at teste, men ellers er det jo ikke nemt at gøre noget ved, min skærm er 1980x1080 og andre er noget helt andet

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 23-02-11 10:42

Det er ikke dig der har deaktiveret scrollbaren, hvis siden ikke fylder mere en skærm kan vise er den der ikke, og det modsatte når siden er højere!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-02-11 10:43

Ikke forstået ??

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-02-11 10:47

Hmmmmmm! Kan man ikke "tvinge" scrollbaren til at være synlig vha. en kommando i CSS scriptet, eller på selve HTML siden?

Har lige testet / tilføjet i CSS:

Kode
html
{
min-height: 100%;
margin-bottom:1px;
}

men det fungere

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-02-11 10:47

...IKKE

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-02-11 10:54

skærm kan vise 1600x900

Hvis din side er 600 pixel høj, ingen scrollbar,
er den 1200 pixel høj, så er der en scrollbar...

Det er ikke så længe siden der var et spørgsmål om netop scrollbaren, tror ikke man bare lige kan slå den "fast" til, så skal du lave alle sider aaalt for høje/lange.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-02-11 11:16

Hmmmm! Så må jeg være kreativ
Problemet løst... "so far" ved at lave en 12x12 boks i samme farve som baggrunden, og så indsætte den nederst, hvorefter højden ændres, så der er nok af den til at udfylde siden i højden f.eks 12x200. I princippet kunne jeg ha' lavet det med linjeskift og et "punktum" i BG-farven til sidst, men lettere at slette "boksen", når siden er blevet lang nok.
Det andet var p**** irriterende at se på (for mig).

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 23-02-11 11:19

Tak for svaret Klaudi. Det var dig der bragte mig på "sporet"
Min løsning er mere kreativ end korrekt (se ovenfor)... ind til der findes en mere "rigtig" løsning.
Ha' en rigtig god dag

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-02-11 11:21

Hvis der nu er en der har et vindue på 980 og du klikker på Guitar menu, så hopper den stadig til venstre

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-02-11 11:22

Velbekomme og held og lykke med projektet