/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
Kreativ fremlæggelse.
Fra : maneater
Vist : 4159 gange
20 point
Dato : 22-02-11 13:56

Hej, jeg er en pige der går i 8.
Jeg vil rigtig gerne have en god karakter i engelsk, da dette er meget vigtigt for mig.
Jeg skal lave en fremlæggelse om Amish folket.

Hvis der er nogen der har en kreativ/ny måde at fremlægge på, er i meget velkomne til at skrive den her eller sende et link.

På forhånd, tak.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 22-02-11 14:00

Du skal klæde dig ud med blonder og kyse

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 22-02-11 14:31

Skriv det på engelsek.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 22-02-11 14:34

Du skal tale engelsk, det gør det folk.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-02-11 14:58

Og ingen bandeord

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-02-11 15:56

Der er 2 forskelle på Amishfolket. De har nemlig delt sig i 2 fløje. Den ene fløj er begyndt at tillade TV, radio og computere. De lever meget anderledes end den anden fløj. De er traditionelle og de forbyder al makanik.

De traditionelle flyttede for nogle år siden for sig selv, fordi samfundet begyndte at nærme sig omverdenen. Så Amishfolket er i dag 2 forskellige folk.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 22-02-11 22:13

Hvis du Googler "Amish people" finder du tonsvis af information om de mennesker...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-02-11 22:36

Og når du skal fremlægge, så start med at fortælle om oprindelsen af Amish folket.

Fortæl om forskellen mellem dem og os.

Fortæl om deres ideologi og deres måde at leve på.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-02-11 00:01

Du kunne ligne en af disse

http://www.slemmedreng.dk/player/f15700/p15781.php#6emJnvZwbHD-1

brug denne rappe sang til et eller andet
http://www.youtube.com/watch?v=xo74Dn7W_pA

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-02-11 00:12
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-02-11 01:07

og ingen elektricitet
http://www.youtube.com/watch?v=PAgSCTdnrhk

læs dette om fremlæggelse
http://www.chrknudsen.dk/Materiale/AA%20SamletStofBevFag/Vejledning%20-%20Skrivning/Andet%20Eksamen%20Opponent/Freml%C3%A6gning%20-tips%20&%20tricks.pdf

Du kan trække for, tænde stearinlys .........

[B]men HUSK, at i stedet for at gå op i kreativ fremlæggelse er det vigtigere at fokusere på, hvordan du sprogligt vil redegøre for dit emne[/B