/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
barselsorlov mm
Fra : jensviggo
Vist : 705 gange
50 point
Dato : 19-02-11 08:42

Min svigerdatter skal føde ca. 11 august, har i øjeblikket to jobs. Det ene er på 15 timer om ugen, som hun kan beholde indtil barselsorlov starter, det andet er på 22 timer om uge, som hun kan beholde frem til midt i maj måned. Hun er nu blevet fortalt af jobcenter, at hun skal skrive ansøgninger, de lovbefalede 2 om ugen indtil hun går på barsel, uagtet hun har fast job efter barselsorlov.
Kan det da virkelig ha sin rigtighed???????????????

svigerfar

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-02-11 09:11

Det skal nok passe.
Zero-beskæftigelsesminister Støjberg vil kun friholde dem der har fast arbejde, uddannelsesstart eller folkepension/efterløn indenfor den næste måned, alle andre skal hives igennem systemet.

Desuden får kommunen kun refusion fra staten ved en aktiv beskæftigelsesindsats for den enkelte borger.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 50 point
Dato : 19-02-11 10:41

Støjberg er ved at vågne op for urimelighederne, men hendes forslag er vist ikke trådt i kraft endnu??

Her kan du læse forslagene fra 17.1.2011

http://blog.krifa.dk/2011/01/stjberg-har-lyttet-til-dig.html

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 20-02-11 09:22

Tak for svaret Nordsted1. det var det jeg eftersøgte