/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Spanskkursus på nettet eller lignende
Fra : Frederik_Gren
Vist : 1156 gange
493 point
Dato : 14-02-11 16:47

Hej,

Jeg søger et godt online eller pc-baseret spanskkursus. Jeg kan godt selv finde en masse produkter, når jeg søger online, så det er ikke det, jeg søger et svar på -

Mit spørgsmål henvender sig til dem, der har god erfaring med et eller andet produkt i den kategori.
Det er en gave til min mor, som kæmper sig igennem de gamle skolebøger på aftenskolens begynderhold for tredje gang - så jeg håber meget at et eller andet interaktivt kan virke mere motiverende, inspirerende og resultatskabende for hende.

mvh Frederik

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-02-11 17:28

Måske det var en ide, at tale med biblioteket om hvor gode de programmer er (hvilken et der er bedst)... det jeg mener er at du godt kan tale med en boghandler, men de vil jo gerne tjene penge, så deres svar er nok temmelig farvet

Jeg har selv lånt en bog med cd på biblioteket, og det var ret godt, da man både kan se hvordan ordene skal staves og udtales, men det var mere hele sætninger og ikke enkelte ord, men stadig ret godt synes jeg

Kommentar
Fra : asgersp

Dato : 14-02-11 17:33

Jeg abonnerer på en mail per dag, der er gratis.
Der er hver dag en ny mail med et nyt spansk ord.
Det er godt nok på engelsk, men jeg har glæde af det.

http://dictionary.reference.com/wordoftheday/es/

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-02-11 18:40
Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 15-02-11 22:16

Rosettastone. Uden tvivl. Jeg har selv lært spansk og vietnamesisk på den måde.

Ideen er at man lærer uden at skulle oversætte. Vha. billeder og lyd. Og du kan endda indtale og få vurderet din udtale.

Det er det system det amerikanske militær bruger til at træne sprogofficerer.

http://www.rosettastone.com

Kommentar
Fra : NoQia

Dato : 15-02-11 23:06

Du kan låne en del sprogkurser på biblioteket - både med og uden cd. For ikke at nævne dem der er på cd-rom. Desuden findes der også en række letlæste bøger med tilrettelagte tekster efter niveau også med cd, så udtalen kan høres mens man læser. Mange af dem er fra Det romanske hus, som SvendGiversen skriver. De kan også lånes på biblioteket.
Bibliotekerne tilbyder også gratis download af sprogkurser: http://downlaan.spilogmedier.dk/games/category/gc11047/sprog/
Det kræver dog at 'dit' bibliotek har valgt at betale for servicen. Der kan du gratis låne sprogkurset og teste det. Så kan du se om det er noget for din mor.

Jeg er enig med Pedroso, at du ikke kommer udenom Rosetta Stone, men jeg bliver i tvivl om ikke Rosetta som udgangspunkt har engelsk, så din mor ender med at stå med to fremmedsprog.

Et andet bud er TalkMore, spansk for begyndere. Det er hverdagsspansk, som hun vil kunne bruge på rejser o.l.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 16-02-11 23:29

Rosettastone er ikke på engelsk. Det er slet ikke på noget sprog!

Man lærer vha. billeder og udtale. Ideen er at man lærer sådan som børn lærer. De kender jo heller ikke noget sprog når de skal lære dansk.

Man lærer grammatikken ved at bruge sproget. Man terper ikke gloser.

Der er flere lag, dvs. når man har lært sproget kan man supplere med tekst, dvs. her kommer grammatikken ind. Det har jeg nu ikke brugt, for mig var det vigtigst at lære at tale.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 17-02-11 22:57

Jeg glemte at sige at kurset er pc-baseret. Man klikker sig frem mellem de viste billeder. Eller tekst om man vil. Til mit andet kursus købte jeg en hovedtelefon med mikrofon, også igennem Rosettastone.