/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
forhøjelse af point- test
Fra : smuller54
Vist : 733 gange
30 point
Dato : 11-02-11 16:33

Har jeg ret i at antage, at hvis jeg stiller et spørgsmål- til eks. 100 point - så trækkes de fra min pointpulje med det samme -

og hvis jeg så forhøjer pointtallet med eks. 10 point- så trækker den kun yderligere 10 point ikk ´?
Har jeg ret ??

Jeg er næsten sikker på, at den trak 110 point, da jeg forhøjede med de 10- men det kan også bare være mig, så nu vil jeg lige teste det

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-02-11 16:35

Så lav du en test.

Husk nu at holde øje med, hvor mange ledige point du har(før du tester)

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-02-11 16:38

ja ja- skal nok

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-02-11 16:42

nå nu trak den kun 10 igen og ikke 20.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 11-02-11 16:52

smuller54 - hvad habde du forventet - tror du Kandu snyder?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-02-11 16:56

Citat
smuller54 - hvad habde du forventet - tror du Kandu snyder?

næh men det kunne være en fejl- jeg er næsten sikker på det tal jeg så, da jeg åbnede idag, -
Jeg har ikke så mange point, så derfor lægger jeg lige mærke til det når jeg forhøjer -

nå men der var også bare en test.

prøver lige igen

Kommentar
Fra : webm

Dato : 11-02-11 16:58

hvad får du ud af de mange points?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-02-11 16:58

ja ja da- systemet virker korrekt

og mit spørgsmål er besvaret

Tak for deltagelsen i testen

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-02-11 17:03

Citat
hvad får du ud af de mange points?

uha da da da- de er skam vigtige

jamen jeg har så mange ting, som jeg skal løse, hvor jeg har brug for alle de gode kanduer.

Især under kategorien hus og have- og jeg har fået meget hjælp - vvs er også een af de kategorier hvor jeg har lært en masse- så det vil jeg bestemt ikke undvære at kunne give point for.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 11-02-11 17:10

Den snyder ind i mellem smuller.
jeg har oplevet ikke at få point første gang jeg logger på .

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 40 point
Dato : 11-02-11 17:11

Om du giver 10 eller 100 point, burde være ret ligegyldigt.
Og så har du mulighed for at stille 2 spørgsmål hver dag, hvis du har lyst.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-02-11 17:15

Nu kan du ikke teste mere i dette spørgsmål .... du har opbrugt rationen

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-02-11 17:18

Citat
Om du giver 10 eller 100 point, burde være ret ligegyldigt.

Det har du faktisk meget ret i. Og jeg tænker heller ikke over det, hvis jeg selv prøver at løse et problem.

Måske er det bare fordi, det er et levn fra fortiden- fordi det betød noget en gang. Jeg har været her siden slutningen af 2009.
Måske jeg skulle spare lidt på point når jeg spørger om noget, fremfor at tænke, at jeg får flere kvalificerede svar ved at give højere point

Der fik jeg lidt at tænke over der

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-02-11 17:20

Har jeg ret i at antage, at hvis jeg stiller et spørgsmål- til eks. 100 point - så trækkes de fra min pointpulje med det samme -

Nej det har du ikke ret i.

Hvis du annulerer spørgsmålet trækkes der ingen point fra dig....................med mindre nogen lægger en kommentar inden du annullerer.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-02-11 17:22

Citat
Hvis du annulerer spørgsmålet trækkes der ingen point fra dig....................med mindre nogen lægger en kommentar inden du annullerer.

Nåh ja, men så skal man vist være hurtig

Men godt at få det på plads Eyvind.

Godkendelse af svar
Fra : smuller54

Dato : 11-02-11 17:34

Tak for svaret IBM760.

der gav du mig lidt at tænke over

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-02-11 17:36

og så røg der lige 5 point, da jeg acceptedere svaret

hvorfor det ?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-02-11 17:38

Citat
Har jeg ret i at antage, at hvis jeg stiller et spørgsmål- til eks. 100 point - så trækkes de fra min pointpulje med det samme -

Nej det har du ikke ret i.

Point bliver da trukket med det samme, som man stiller et spørgsmål !!!!!!!!!!!

Så det har Eyvind ikke ret i. Men du kan få dine point tilbage, hvis du annullerer før andre har svaret i spørgsmålet. Det har Eyvind ret i.

Jeg har tidligere lavet en "test". Stillede et "spørgsmål" Skrev så selv en kommentar .... annullerede spørgsmålet .... fik 5 point retur, men ikke de 10 point, som "spørgsmålet" var værd.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-02-11 17:45

Citat
Jeg har tidligere lavet en "test". Stillede et "spørgsmål" Skrev så selv en kommentar .... annullerede spørgsmålet .... fik 5 point retur, men ikke de 10 point, som "spørgsmålet" var værd.

jamen vi bliver klogere. Det er dog utroligt, at man ikke kan huske alt det- synes ellers jeg havde tjek på det meste her.
Tak Ans

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-02-11 17:53

Citat
og så røg der lige 5 point, da jeg acceptedere svaret

hvorfor det ?

Det var så mig der havde regnet forkert, men heldigvis fik Ans rettet min fejl.

Jeg havde fået 5 point for at afslutte svaret (havde glemt den sidste forhøjelse på de 10 point)

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 11-02-11 18:12

smuller54 - tror du ikke det er en regnefejl, fra din side.
Hvis du læser om point systemet fremgår følgende:

Citat
Accepter et svar til dit spørgsmål
Når du accepter et svar eller annullere dit spørgsmål, vil du automatisk modtage 5 ledige point som tak for hjælpen. Derimod hvis du ikke lukker dit spørgsmål indenfor 30 dage, vil du automatisk blive fratrukket 5 ledige point, og dit spørgsmål bliver annulleret.

Som du kan se, er du ikke blevet trukket 5 point - du har derimod modtaget 5 point!

Så hvis du virkeligt går så meget op i dine point - kan du lave dit eget regnskab nedenståemde om point systemet:

1: Du modtaget hver dag 20 point
2: Du stiller 2 spørgsmål af 10 point
3: Du accepterer et svar på hver spørgsmål og modtager så 2 x 5 point
4: Og så kan du jo håbe på, at der er nogen der gider at købe svaret, og hvis mange gør det, kan du modtage op til 50% af pointsummen, for hvert spørgsmål - endnu engang 2 x 5 point
Så dit samlede regnestyke er:
Du har stillet 2 spørgsmål.
Du har fået dagens point = + 20 point
Og brugt 2 x 10 point = - 20 point
og fået 2 x 5 point for accept = + 10 point
+ evt. købs point 2 x 5 point = + 10 point
Slutresultat = +20 -20 +10 +10 = 20 ekstra point hver dag!

Så det må kunne holde, til du bliver 100 år - og så kan du igen sætte antal point op

Citat
Ledige point kan opnås på flere forskellige måder, som nævnt nedenfor.

En gang i døgnet.
Hvert eneste døgn du lukker dig ind hos kandu.dk, vil du automatisk få tildelt 20 ledige point.

Bliv superbruger
Hvis du tilmelder dig som superbruger, vil du automatisk få tildelt 200 ledige point.

Accepter et svar til dit spørgsmål
Når du accepter et svar eller annullere dit spørgsmål, vil du automatisk modtage 5 ledige point som tak for hjælpen. Derimod hvis du ikke lukker dit spørgsmål indenfor 30 dage, vil du automatisk blive fratrukket 5 ledige point, og dit spørgsmål bliver annulleret.

Andre brugere køber dit svar
Hvis du har købt dig til et svar for nogle af dine ledige point (hermed menes, at du har accepteret et svar til dit spørgsmål), så vil spørgsmålet blive lukket. Fremover vil det koste andre brugere point at læse dette svar. Du vil få tildelt 10% ledige point af, hvad du selv har givet for svaret, hver gang en anden brugere køber det. Dvs. du får nogle af dine point igen, hvis andre finder svaret til dit spørgsmål interessant, du kan dog maksimalt få 50% af værdien igen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-02-11 18:24

Citat
Så det har Eyvind ikke ret i. Men du kan få dine point tilbage, hvis du annullerer før andre har svaret i spørgsmålet. Det har Eyvind ret i.

Ok - fatorernes orden er ikke ligegyldig.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-02-11 18:24

k