/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
100 % størrelse på HTML dokument
Fra : james25
Vist : 886 gange
500 point
Dato : 10-02-11 19:34

Hey !

Jeg har en html side der skal kunne vises med størrelserne 100 % Således at folk med forskellige skærmopløsninger ser siden på samme måde.
Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal få det kodet da min html fil ikke indeholder nogen brede eller længe angivninger (som jeg kan se det)... Håber nogen kan hjælp.

Her er min html koder :

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />
<title>Untitled Document</title>
<style type="text/css">
<!--
body {
   background-image: url(billeder/baggrund%20login.jpg);
}
.style4 {
   font-family: "Times New Roman", Times, serif;
   color: #FFFFFF;
}
-->
</style></head>

<body>
<script language="JavaScript">
<!-- script ADGANGSKODE starter her

//Script fra @-beynder - http://www.a-begynder.dk
//Vi har næsten alt til web ... blandt andet

//Gratis script. Slet venligst ikke vores reference
//-------------------------------------------------

<!-- Dette script og mange flere -->
<!-- findes hos http://www.Script.fvw.dk -->

function CheckPassword() {
var username=document.login.username.value;
var password=document.login.password.value;
location.href = username + password+'.html';
}

// Script slut -->
</script>

<form method="post" action="ingen_javascript.htm"
onsubmit="CheckPassword();return false;" name="login"

<pre>

<div align="left">
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="300" id="AutoNumber1">
<tr>
<td><span class="style4">                                                      Username:</span></td>
<td><input type="text" name="username" size="20"></td>
</tr>
<tr>
<td><span class="style4">                                                      Password:</span></td>
<td><input type="password" name="password" size="20"></td>
</tr>
<tr>
<td>&nbsp;</td>
<td>
<input type="submit" value="log in"
onclick="CheckPassword();return false;"></td>
</tr>
</table>
</div>
</pre>
</form>
</body>
</html>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-02-11 20:05

prøv at kigge lidt her

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-02-11 20:06
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-02-11 20:10

<table width="100%" >
Måske du kan skyde denne ind i din tabel

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-02-11 21:14

Et eksempel, med en TABLE mere

Kode
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<META NAME="Generator" CONTENT="Stone's WebWriter 3.5">
<!-- Minus AutoDato -->
<title>Untitled Document</title>
<style type="text/css">
body { background-image: url(billeder/baggrund%20login.jpg);}
.style4 {font-family: "Times New Roman", Times, serif; color: #000000;}
</style>

<script language="JavaScript">
//Script fra @-beynder - http://www.a-begynder.dk
//Vi har næsten alt til web ... blandt andet
//Gratis script. Slet venligst ikke vores reference
//-------------------------------------------------

<!-- Dette script og mange flere -->
<!-- findes hos http://www.Script.fvw.dk -->

function CheckPassword() {
var username=document.login.username.value;
var password=document.login.password.value;
location.href = username + password+'.html';
}
</script>
</head>

<body>

<TABLE WIDTH="400" BORDER="5" ALIGN="center" CELLSPACING="0" CELLPADDING="0" ID="AutoNumber1" STYLE="border-collapse: collapse">
<TR>
<TD>

<form method="post" action="ingen_javascript.htm" onsubmit="CheckPassword();return false;" name="login">
<div align="left">
<TABLE WIDTH="300" BORDER="0" ALIGN="center" CELLSPACING="0" CELLPADDING="0" ID="AutoNumber1" STYLE="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111">
<BR>
<tr><td><span class="style4">&nbsp;Username:</span></td><td><input type="text" name="username" size="20"></td></tr>

<tr><td><span class="style4">&nbsp;Password:</span></td><td><input type="password" name="password" size="20"></td></tr>
<tr><td>&nbsp;</td><td><input type="submit" value="log in" onclick="CheckPassword();return false;"></td></tr></table>
</div></form>

</TD></TR></TABLE>

</body>
</html>

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 11-02-11 03:00

Når du vil have hjælp til hjemmesider så det en god ide at give et link så vi kan se hjemmesiden i stedet for at skrive koden herinde.

Men prøv og kig her : http://scootergrisen.dk/test/test0059.html

Jeg har sat alt indholdet ind i en <div> indhold </div> også sat den i midten.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-02-11 11:44

Citat
Jeg har sat alt indholdet ind i en <div> indhold </div> også sat den i midten.

Næsten det samme jeg gjorde, det var bare med TABLE!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-02-11 12:16

Det du har lagt herind + ALIGN="center"
<form method="post" action="ingen_javascript.htm"
onsubmit="CheckPassword();return false;" name="login"

<pre>

<div align="left">
<table ALIGN="center" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="300" id="AutoNumber1">
<tr>
<td><span class="style4"> Username:</span></td>
<td><input type="text" name="username" size="20"></td>
</tr>
<tr>
<td><span class="style4"> Password:</span></td>
<td><input type="password" name="password" size="20"></td>
</tr>
<tr>
<td>&nbsp;</td>
<td>
<input type="submit" value="log in"
onclick="CheckPassword();return false;"></td>
</tr>
</table>
</div>
</pre>
</form>

Kommentar
Fra : james25

Dato : 11-02-11 15:03

Når jeg indsætter jeres kodeforslag i mit html dokument gør det ingen forskel. Siden justere stadig ind efter skærmopløsningen og holder sig ikke 100 % hele tiden.
Jeg skal lige bruge lidt tid på at tjekke links ud... Takker !

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-02-11 15:15

Nå du vil ha en fast størrelse på siden! Det er jo noget andet

prøv
<body onLoad="window.resizeTo('800','600')">

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-02-11 15:24

How do I make the window size match my layout?
http://www.boutell.com/newfaq/creating/setclientarea.html

Kommentar
Fra : james25

Dato : 11-02-11 22:20

Nej... Jeg vil have en størrelse der er "100 %", som indordner siden uanset hvilken skærmopløsning folk kigger med...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-02-11 22:57

<script Language="JavaScript">self.moveTo(0,0);self.resizeTo(screen.availWidth,screen.availHeight);</script>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-02-11 23:00

sættes i HEAD

Kommentar
Fra : james25

Dato : 14-02-11 01:43

Jeg prøvede at sætte koden ind i HEAD men det virkede ikke :

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<script Language="JavaScript">self.moveTo(0,0);self.resizeTo(screen.availWidth,screen.availHeight);</script>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />
<title>Untitled Document</title>
<style type="text/css">
<!--
body {
   background-image: url(billeder/baggrund%20login.jpg);
}
.style4 {
   font-family: "Times New Roman", Times, serif;
   color: #FFFFFF;
}
-->
</style></head>

<body>
<script language="JavaScript">
<!-- script ADGANGSKODE starter her

//Script fra @-beynder - http://www.a-begynder.dk
//Vi har næsten alt til web ... blandt andet

//Gratis script. Slet venligst ikke vores reference
//-------------------------------------------------

<!-- Dette script og mange flere -->
<!-- findes hos http://www.Script.fvw.dk -->

function CheckPassword() {
var username=document.login.username.value;
var password=document.login.password.value;
location.href = username + password+'.html';
}

// Script slut -->
</script>

<form method="post" action="ingen_javascript.htm"
onsubmit="CheckPassword();return false;" name="login"

<pre>

<div align="left">
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="300" id="AutoNumber1">
<tr>
<td><span class="style4">                                                      Username:</span></td>
<td><input type="text" name="username" size="20"></td>
</tr>
<tr>
<td><span class="style4">                                                      Password:</span></td>
<td><input type="password" name="password" size="20"></td>
</tr>
<tr>
<td>&nbsp;</td>
<td>
<input type="submit" value="log in"
onclick="CheckPassword();return false;"></td>
</tr>
</table>
</div>
</pre>
</form>
</body>
</html>

Her er et link til siden : www.jazperlindenhoff.dk/login2.html
Hvis det hjælper noget.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-02-11 08:09

Tjae, når jeg åbner siden http://www.jazperlindenhoff.dk/login2.html maksimere den da op til fuld skærmstørrelse

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-02-11 08:32

Nå fandt så ud af at du bruger et stort billede som bg, så det er ikke så'n lige at lave uden det ser mærkeligt ud, men du kan jo prøve med at sætte størrelsen på billedet, 1424x803 i body, er det så dette du mener med 100%!

<body onLoad="window.resizeTo('1424','803')">

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-02-11 08:42

Prøv os at lege lidt med dette, fjern evt background-attachment: fixed;

body {
background-image: url(billeder/baggrund%20login.jpg);
background-position: center;
background-repeat: no-repeat;
background-attachment: fixed;
}

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 14-02-11 09:10
Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 14-02-11 09:34

Kode
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3c.org/TR/1999/REC-html401-19991224/loose.dtd">
<HTML xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<!-- Minus AutoDato -->
<HEAD><TITLE>log in</TITLE>

<STYLE TYPE="text/css">

body {
background-image: url(http://www.jazperlindenhoff.dk/billeder/baggrund%20login.jpg);
background-position: top center;
background-repeat: no-repeat;
    background-attachment: fixed;
    }
.style4 {
font-family: "Times New Roman", Times, serif;
color: #FFFFFF;
}
</STYLE>

<META NAME="Generator" CONTENT="Stone's WebWriter 3.5">
<META content="text/html; charset=iso-8859-1" http-equiv=Content-Type>
<SCRIPT language=JavaScript>
<!-- script ADGANGSKODE starter her

//Script fra @-beynder - http://www.a-begynder.dk
//Vi har næsten alt til web ... blandt andet ;-)

//Gratis script. Slet venligst ikke vores reference
//-------------------------------------------------

<!-- Dette script og mange flere -->
<!-- findes hos http://www.Script.fvw.dk -->

function CheckPassword() {
var username=document.login.username.value;
var password=document.login.password.value;
location.href = username + password+'.html';
}
// Script slut -->
</SCRIPT>

</HEAD>

<body>

<FORM onsubmit="CheckPassword();return false;" method=post name=login action=ingen_javascript.htm>
<BR><BR><BR><BR><BR>
<DIV align=left>
<TABLE WIDTH="250" BORDER="0" ALIGN="center" CELLSPACING="0" CELLPADDING="0" ID="AutoNumber1" STYLE="BORDER-COLLAPSE: collapse" borderColor=#111111>
<TBODY>
<TR>
<TD><SPAN class=style4>Username:</SPAN></TD><TD><INPUT size=20 type=text name=username></TD></TR>
<TR>
<TD><SPAN class=style4>Password:</SPAN></TD><TD><INPUT size=20 type=password name=password></TD></TR>
<TR>
<TD>&nbsp;</TD>
<TD><INPUT onclick="CheckPassword();return false;" value="log in" type=submit></TD></TR></TBODY></TABLE>
</DIV></FORM>

</BODY></HTML>

Godkendelse af svar
Fra : james25

Dato : 14-02-11 20:28

Det her virker... Man kan dog stadig ændre størrelsen på siden men til gengæld kommer der ikke flere baggrundsbilleder frem når man gør det... Takker !

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-02-11 21:20

velbekomme