/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
AkVARIE SPARER
Fra : kec1904
Vist : 925 gange
44 point
Dato : 06-02-11 16:21

hej jage har et 250 ltr akvarie, hvordan sparer jeg på så meget af strømmen og lys som overhovedet muligt? uden at det an skade i akvariet. Vi har fået en regning der er steget lidt meget, og jeg vil prøve at sparer lidt på akvariet,. Er en digital timer nok? eller kom med nogle gode ideér

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 54 point
Dato : 06-02-11 16:41

http://akvariesiden.akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=959206

Her står en del ting, som f.eks at LED armaturer er i handelen nu, samt at man kan bruge nyere typer spoler til rørarmaturer.
Et akvarie behøver jo heller ikke at stå med fuld fyr på hele aftenen, selv om det er det flotteste., her kunne en timer være en god ting, som f.eks at det tændte ved middagstid når man ikke er hjemme.

Selv slukkede jeg for varmen om sommeren idet jeg boede i en temmelig varm lejlighed, et akvarie på 125 liter skal alligevel bruge nogen tid på at køle ned før det bliver skadeligt, desuden er det de hurtige temperaturskift der stresser fiskene og gør dem syge.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 06-02-11 20:23

Min mor har et akvarie på 120 l, og hun har helt droppet varmelegemet.

Godkendelse af svar
Fra : kec1904

Dato : 06-02-11 22:01

Tak for svaret LuffeA.