/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
ip adresser
Fra : denevigeuheldige
Vist : 563 gange
50 point
Dato : 03-02-11 21:42

Når man har 3 pc`er på samme netværk, er det så en fordel at pc`en henter en IP adresse automatisk eller skal man have en fast? (tænker på sikkerheden)

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 03-02-11 21:52

Sikkerheds mæssig er der intet som taler for fast IP, så lad du bare computeren selv finde en IP adresse det er det nemmeste, hvis du ønsker det så kan du i routeren tildele hver computer en fast lokal IP adresse, det har heller ikke noget med sikkerhed at gøre,
du har sikkert allerede sikret netværket med kryptering og måske også med Mac adresse filter?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 03-02-11 22:31

Der er normalt ikke nogen grund til at give computere i netværket faste ip-adresser. Men har du en printer på nettet kan det være en fordel at give den fast adresse, så slipper du for den bøvl der ville opstå hvis routeren finder på at skifte adresse.

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 03-02-11 23:33

o.v.n. > duskriver: "hvis du ønsker det så kan du i routeren tildele hver computer en fast lokal IP adresse". Hvilken fordel/forskel vil det gøre at jeg tildeler en fast IP-adresse i routeren fremfor i windows?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 03-02-11 23:38

Det er måske lettere at administrere tildeling af ip-adresser i routeren, end i Windows, så klarer du det hele fra ét sted.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-02-11 00:10

Det eneste tilfælde jeg kender til hvor en fast lokal adresse er en fordel er hvis man hr en computer eller en enhed som skal kunne tilgås udefra internettet gennem routeren til lokalenheden. Så er det bedst at den har en fast adresse, så en port i routeren kan indstilles til at videregive data til denne enhed og intet andet.

Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 04-02-11 01:33

Tak for svaret o.v.n..