/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Link til sted på anden side.
Fra : k_m_s
Vist : 803 gange
100 point
Dato : 30-01-11 19:46

Godaften.

Når jeg linker til et bestemt sted på en anden side med

<a href="underside1/underside2/kap1.php/#marke">Kapitel 1.</a>

og indsætter <a name="marke" id="marke"></a> lige før det indhold der skal vises øverst, kommer jeg til det rigtige sted på siden men det virker som om min style.css fil ikke bliver læst.
Der er ingen formatering på tekst m.m.

Mine include filer bliver læst ok.

Min css fil står i <head> og mine include filer i <body>

Hvordan får jeg læst min css fil med?

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : Ilhja

Dato : 30-01-11 20:14

prøv at skriv <a name="#marke" id="marke">Tekst</a> istedet for <a name="marke" id="marke"></a>

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 31-01-11 14:05

Det hjælper ikke noget

Kim

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 01-02-11 19:16

Problemer med henvisning til rette CSS filer i biblioteks-hierakiet?
Du bør altid henvise til dine stylesheets RODRELATIVT i kildefilen. = din META markør.

Eks.
Kode
<link rel="stylesheet" type="text/css" media="all" href="/css/default/layout.css" />

(..for du benytter vel; som go' tone er: Externe stylesheets ? )

..altså ikke noget 'pjat&pjank' med biblioteksrelative henvisninger til css filen alá:
Kode
./../../mit_css_bib.css

..eller vha. INTERTNE stylesheets defineret på selve html siden med <style> ..</style> markørene i <head> .. </head> sektionen i (x-)html dokumentet.

Lav det derimod 'rigtigt' med den rodrelative henvisning: /.
F.eks.:
Kode
/underbibliotek/videre/ned/mit_css_bib.css

Dermed kan du henvise til css kildefilen fra ALLE steder i biblioteks hierakiet (= fra ALLE websider på dit site!).
Vid; det KUN virker, når kildekoden er uploadet til webserveren/host'en !
Det virker IKKE afviklet lokalt på klient pc'en!

Læs mere: http://www.communitymx.com/content/article.cfm?cid=230AD
Prøv det...
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 04-02-11 12:08

Tak for svaret molokyle.