/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Indsamling af penge til hårdt prøvet fam
Fra : sofla
Vist : 818 gange
100 point
Dato : 30-01-11 16:05

Hej

Er der nogen, der ved hvordan man lovligt kan lave en pengeindsamling til en hårdt ramt familie ??
hilsen sofla

Accepteret svar
Fra : ziggy99

Modtaget 60 point
Dato : 30-01-11 16:19

For at få tilladelse skal du skal henvende dig på den lokale politistation med oplysning om formålet med indsamlingen og hvilket kontonummer som pengene indsættes på m.v.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 30-01-11 16:24
Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 30-01-11 16:56

du skal også være opmærksom på, at skattevæsenet vil have skat af pengene. de regnes som en gave og bliver beskattet som sådan.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 30-01-11 17:21

Hent en blanket og udfyld den og afleverer den til politiet.
Så gør du det helt lovligt.
Du kan læse mere her: http://www.politi.dk/da/borgerservice/tilladelser/offentlig_indsamling/

vic200

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-01-11 18:44

Prøv arbejdsformidlingen...

hvad med at gå med aviser i stedet for at tigge?

Kommentar
Fra : sofla

Dato : 30-01-11 19:41

Helt ærligt svendgiversen
Hvordan kan du komme med en sådan kommentar uden at vide hvad det handler om.... har du ikk noget ordentlig at komme med behøves du ikke komme med flere kommentarer.
Til alle jer andre... tak for jeres svar

Godkendelse af svar
Fra : sofla

Dato : 30-01-11 19:42

Tak for svaret ziggy99.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-01-11 20:09

Citat
Hvordan kan du komme med en sådan kommentar uden at vide hvad det handler om....

Måske du skulle ha`forklaret lidt nærmere,hvad sagen drejer sig om.Så havde du måske fået lidt mere sympati.
Hvis det er en araberfamile,der tror dette her er klondyke,og som sidder på deres fede røv,i lædersofaen,foran fladskærmen,ja så forstår jeg til fulde Svends tankegang.
I det hele taget,ser det lidt mærkelig ud,med en privat indsamling.Men det er måske ikke nok med en 42 tommers længere.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 30-01-11 20:37

Du kender en hårdt ramt familie. Hvad med de 250.000 andre hårdt ramte familier i Kongeriget? Hvad er det at være hårdt ramt? Er det som mosebaek skriver, at de mangler en 42" fladskærm.

Ret upassende med den slags tiggeri, som jeg personlig aldrig ville støtte med så meget som en kr.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 30-01-11 20:38

Det er måske dig selv, du vil lave en tiggerindsamling til

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 30-01-11 20:54

Selvtak

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 30-01-11 20:57

[Måske du skulle ha`forklaret lidt nærmere,hvad sagen drejer sig om.Så havde du måske fået lidt mere sympati.Indsæt dit citat her[/CITAT]

Hvorfor skal man have sympati - dette er vel ikke et socialt chatforum, men et sted for vidensdeling

Kommentar
Fra : sofla

Dato : 31-01-11 05:51

Hvad formålet er, er sagen uvedkommende.... jeg stillede et spørgsmål ......
Forventede et svar ikke hån......
Igen tak til ziggy for et kontant svar.....