/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Sygeplejerske eller kontoruddannelsen
Fra : huelya87
Vist : 1220 gange
50 point
Dato : 29-01-11 23:11

Heeey derude, er der nogen der kan hjælpe mig.. Jeg vil enten gerne starte på sygeplejerskeuddannelsen eller kontoruddannelsen. Hva siger i?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 60 point
Dato : 29-01-11 23:19

Nattevagter eller 8 til 16 job.......................det er spørgsmålet hvad du vil.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 29-01-11 23:32

Tåbelige spørgsmål som bare er stillet for at skrive til Kandu's brugere er der egentlig nok af, så hvad synes du selv...

Kommentar
Fra : webm

Dato : 29-01-11 23:52

Tjae...

1 29-01-11 50 Sygeplejerske eller kontoruddannelsen (2) Mellem uddannelser

2 17-01-11 50 BLACKBERRY (3) Mobil-Telefoni

3 23-12-10 50 HG (1) Andet uddannelse

4 17-12-10 50 tandbehandling (1) Alternativ behandling

5 05-12-10 50 Peugeot (8) Biler

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-01-11 23:52

Jeg har en kontoruddannelse og jeg synes det er et kedeligt arbejde. Så jeg ville vælge sygeplejen.

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 30-01-11 00:27

Hej med dig.

Det er jo to vidt forskellige uddannelser. Jeg kender et par sygeplejersker der til dagligt arbejder som henholdsvis indkøber for kommunen (hjælpemiddelcentral) og sundheds-konsulent for en større virksomhed. Er man uddannet kontorassistent, ville de ikke kunne bestride jobbet som sygeplejeske, da dette kræver korrekt autorisation.

Ikke dermed sagt at sygeplejerskeuddannelsen er den bedste uddannelse for dig, men vælger du at uddanne dig indenfor kontor, vil du automatisk være låst i denne retning.

Held og lykke.
Thomas

Kommentar
Fra : webm

Dato : 30-01-11 00:34

Citat
vælger du at uddanne dig indenfor kontor, vil du automatisk være låst i denne retning.

Visse vasse vil jeg sige... Der er såmænd et ocean af muligheder derudover - måske bare ikke sygeplejerske

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-01-11 08:51

Kontoruddannelse kan føre til meget, på mit tidligere job blev der ansat en elev, gennem de næste 30 år fik hun det halve af ansvaret for bogføring og disponering sideløbende med kedelig telefonpasning og arkivering.....altså en blæksprutte, men hun gad ikke have anden titel end kontorassistent.

Hun var også hønemor, man kunne få syet en knap i eller få et tæt knus hvis man var nede

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 30-01-11 10:44

Hej...Jeg har næsten samme problem. Jeg kan ikke beslutte mig til, om jeg skal stå op eller sidde ned. Hvad synes I??

Kommentar
Fra : webm

Dato : 30-01-11 11:17

Citat
Hej...Jeg har næsten samme problem. Jeg kan ikke beslutte mig til, om jeg skal stå op eller sidde ned. Hvad synes I??

Jeg synes ikke du skal stille spørgsmål i andres tråde!
Har du noget på hjertet, må du stille dine spørgsmål i din egen tråd...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-01-11 11:21

Hvis du vil være sikker på at få et arbejde, vælg sygeplejerske,
forudsætter at du kan og har lyst til at omgåes syge mennesker?

Hvis du vælger et kontor job er beskæftigelsen mere usikker,
flere og flere EDB/IT hjælpemidler reducerer behovet for kontor assistance,
og vor alt for store offentlige sektor skal reduceres, men der flere muligheder for job skifte...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-01-11 12:20

huelya87 har snart været hele registret igennem m.h.t. uddannelse, men mangler stadig teologi.

Dulcona

Hvis du skal sove, så vil jeg anbefale, at du lægger dig ned

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 30-01-11 15:38

Tak Ans for det gode råd. Den havde jeg ikke selv gennemskuet, men jeg tror du har ret.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 30-01-11 15:48

Citat
Jeg synes ikke du skal stille spørgsmål i andres tråde - Har du noget på hjertet, må du stille dine spørgsmål i din egen tråd.

Hold da op...jeg vidste ikke det var noget du bestemte webm. Men kunne jeg ikke med samme autoritet sige det samme til dig. Du pølser jo også dit eget budskab ud i denne tråd

Bortset fra det, så mener jeg ikke det kommer dig ved. Og ærlig talt, kan nogle brugere stille så tåbelige spørgsmål, at jeg ikke ser nogen grund til at forsøge at være seriøs.

Der er da ikke en eneste herinde som seriøst kan besvare huelya87's spørgsmål. Ingen aner hvem vedkommende er - om den sidder i rullestol, bruger førerhund, er nazist eller pædofil - er ord og farveblind og måske weekendnarkoman. Men der er flere der forsøger, selvom det kun, på grund af det manglende personkendskab, kan blive til nogle overordnede betragtninger, som reelt er værdiløse.

Sååååå webm.....må det være mig tilladt at sige: Opret din egen bøvsetråd og bland dig uden om hvad jeg foretager mig - okay???

Kommentar
Fra : webm

Dato : 30-01-11 19:25

Citat
okay???

ABSOLUT IKKE KLAPHAT!

Jeg bestemer ikke noget, det er bare ganske almindelig høflighed...

Dermed er den diskution afsluttet i denne tråd!

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 30-01-11 20:26

Citat
Dermed er den diskution afsluttet i denne tråd!
Fra din side?? Det var da dejligt at du kunne indse, at du ikke skal bruge andres tråde til at fremføre dit eget sure mavesnask.

BTW - Jeg formoder du mente diskussion, da jeg ikke kender ordet diskution og ikke kan slå det op.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-01-11 20:40

Nu har du vel point nok?
I begge uddannelser skal man være yderst tolerent,

mange syge og ældre kan provokere, meget mere end vi gør her i kandu,
og sekretæren er ofte sidste led, når det går hårdt til på arbejdspladsen...

jeg udelukker ikke at du er egnet til begge job, men du må kunne klare udfordringerne.

Godkendelse af svar
Fra : huelya87

Dato : 01-02-11 18:10

Tak for svaret Eyvind.