/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
send hjem pga vejret
Fra : DG21
Vist : 998 gange
20 point
Dato : 27-01-11 14:32

Hvis en arbejdsgiver sender alle medarbejderne hjem en dag pga af snestorm, skal medarbejderen så have løn for de timer, der var planlagt, men som gik tabt pga vejret?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 27-01-11 14:36

Hvis der er overenskomst med 3F. ---- Er svaret JA.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 27-01-11 14:37

Ps. : timeantallet er bestemt for hvor stort beløbet er.

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 30 point
Dato : 27-01-11 14:38
Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-11 14:49

Til gengæld modregner de din tid på Kandu

Kommentar
Fra : DG21

Dato : 27-01-11 14:50

Refi:
hvad mener du med det? :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-11 14:52

Det er vel i "arbejdstiden" du spørger

Kommentar
Fra : DG21

Dato : 27-01-11 14:53

Nej det var det nu ikke

Kommentar
Fra : DG21

Dato : 27-01-11 14:56

stilkene:

Tak for svaret

Ved du om det kun gælder hvis man arbejder inden for et fag hvor man kan blive hjemsendt pga vejret, som fx murer?

gælder det også hvis det er på et almindeligt kontor man arbejder?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-01-11 15:01

Citat
gælder det også hvis det er på et almindeligt kontor man arbejder

Nej, man har selv ansvaret.
Da Bornholm lukkede ned var der nogle stive arbejdgiver der betragtede det som en feridag.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-01-11 15:13

Når man arbejder på kontor er man vel månedslønnet og så kommer lønnen vel alligevel. ikke

Men det er faktisk ikke arbejdsgiverens anvar at der er dårligt vejr, men vil nu mene at hvis det er arbejdsgiveren der sender personalet hjem midt på dagen pga. vejret, er det vel ham der står med regningen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-01-11 15:14

Glemte lige at min lønseddel ikke ser anderledes ud om så det regner eller sneer eller om jeg er syg eller ej.

Kommentar
Fra : DG21

Dato : 27-01-11 15:19

Fijala: der er jo også nogle andre regler for sygdom? men lønsedlen ville vel ikke være ens hvis man blev trukket en dag af sin løn fordi man var blevet sendt hjem pga dårlig vejr.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 27-01-11 16:00

Hvilken overenskomst er du på ?

Det er vel det der er afgørende.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-01-11 16:30

Lønsedler bliver som regel afsluttet først på måneden så hvis man er sneet inde d. 25 kan man først se et træk på den efterfølgende måneds løn.

Under alle omstændigheder bør man få det at vide lige efter pjækkedagen, eller spørge selv.

Godkendelse af svar
Fra : DG21

Dato : 28-01-11 07:49

Tak for svaret stilkene.

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 28-01-11 08:09

Man ka kun bruge hjemsendels pga af vejlig, i arbejde som bliver påvirket af vejret! Og er det mere end det de tre G-dage dækker skal du meldesledig og søge arbejde...

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 28-01-11 08:51

Jeg be`r