/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Tyndt ruflet ståltråd.
Fra : kai-d
Vist : 1312 gange
100 point
Dato : 25-01-11 17:23

Vi er en lille malergruppe som udstille, og vi mangler ståltråd som ikke glider.(ikke glat) gerne ruflet måske ru.
Lige nu har vi lidt tilbage af en ståltråd der ligesom er en utroligt tynd tråd spundet i spiralform udenpå hovedtråden og det gør at det er let at hænge op og når billedet skal længere op eller net er det blot at vride tråden et par omgange den glider ikke, det er meget lettere end med eks. muresnor.
Har søgt med lys og lygte men kan ikke finde pågældende tråd, den er på en rød plastikspole hvor der har været rigtigt mange meter på.
Mvh.
Kai.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-01-11 17:34

Spiral uden på en tyndere.......det er nok en guitartråd.

Jeg har brugt almindeligt blomstertråd flere gange.

Læg det dobbelt, spænd den ene ende fast i en skruestik og den anden ende i en boremaskine, og så snoes det stille og roligt med et jænvnt træk så det ikke krøller.
Bagefter kan man jo så vikle et ekstra lag på midten hvor det kommer ud for slid.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 25-01-11 17:37

Har du spurgt ved gartneren. De har forskellige tråde til opbinding af blomster. Ellers vil jeg tro at sortglødet rosentråd, måske vil kunne bruges også.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 25-01-11 17:50
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-01-11 17:54

Hvis du ønsker flere tråde snoet sammen, så prøv at spørge efter en tynd wire og ikke en tråd

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 25-01-11 19:39
Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 25-01-11 19:47

Husk også wirelåsen, som kan bruges til at lave et øje til ophænget.

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 27-01-11 16:20

Rigtig mange tak for alle tippene, det bliver gipstråden jeg bruger.
Tak for tippet (o.v.n.)
Mvh.
Kai.

Godkendelse af svar
Fra : kai-d

Dato : 27-01-11 16:21

Tak for svaret o.v.n..

Mvh.
Kai.