/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Tandblegning
Fra : allanni
Vist : 1940 gange
200 point
Dato : 24-01-11 21:58

Har set annoncer for at man selv kan blege sine tænder - Denta Factory.
Er der nogen der har kendskab til om det virker?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 24-01-11 22:19

Min datter købte det produkt og nej det virker overhovedet ikke. Det er det rene reklame fis.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-01-11 22:26

Hvad mener du med virker?
At dine tænder bliver hvide eller at de ødelægges af for megen blegning??

Hvis et middel kan fjerne den brune belægning, er der også risiko for at det er hård ved emaljen.

Husker du reklamen: "Macs gør gule tænder hvide"? Næsten ingen bruger Macs i dag,
med et stort indhold af slibemasse og brintoverilte var den alt for hård ved tænderne.

Så spørg ikke kun om det virker, men også om det ødelægger dine tænder...

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 24-01-11 22:31

Det er alm. kendt, at hjemmetandblegninger ødelægger tandkødet

Jeg vil hellere anbefale dig at bruge tandpastaen - Clinomyn - den bliver anbefalet af tandlægerne, den gør ikke tænderne kridhvide, men noget lysere bliver de da

Godkendelse af svar
Fra : allanni

Dato : 25-01-11 07:42

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 25-01-11 09:17

har prøvet hjemmeblegning- jeg fik brækfornemmelser- det var ikke billigt -og jeg kan ikke se forskel- har stadig noget liggende i køleskabet- nu ryger det UD.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 25-01-11 22:52

Da jeg ofte får "skæld ud" af min tandlæge fordi mine tænder bliver lidt gule af for meget kaffe m.m. anbefalede han mig at købe en elektrisk-tandbørste, da de sliber en lille smule.
Han sagde at det overhovedet ikke var nødvendigt at betale flere hundre krone, de billigste gør et super job.

Har købt en, og en børstehoved, med en lille gummidips på (specielt til at rense med).

Jeg skal da lige love for at det er noget der virker.