/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
LANG sølv kæde???
Fra : Gigli-Chico
Vist : 2950 gange
100 point
Dato : 23-01-11 23:55

Hej.

Jeg har ledt stort set over alt på nettet efter en ægte 925 sølvkæde som er så lang som muligt, mindst 1 meter, men gerne længere. Jeg kan ikke finde nogle steder hvor de sælger kæder uden låse og o-ringe som jeg ikke behøver, jeg leder kun efter selve kæden... Jeg har søgt med et ton af forskellige ord for at sprede søgen så meget som muligt, jeg har også søgt på både danske og udlandske hjemmesider, men stadig uden held. :(

Jeg håber der er nogen herinde der kan hjælpe. :) På forhånd tak.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 24-01-11 00:08

Prøv denne butik...

http://www.guldsmykket.dk/shop/alle-soelvkaeder-65c1.html

Det er vel kun et spørgsmål om at tage kontakt med butikken...

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 24-01-11 00:44

Jeg prøver at kontakte dem, :)

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 24-01-11 07:02
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-01-11 07:42

Skal det absolut være sølvkæder??

Hvis det ikke behøver at være ægte sølv, men bare metalkæder, kan de købes i metermål i alle byggemarkeder - og i flere forskellige udformninger... for år tilbage, var de meget moderne at bruge som halskæder.. jo flere forskellige jo bedre

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-01-11 08:45

Citat
kan de købes i metermål i alle byggemarkeder

Plastkæder til tagnedløb ?

Ej, jeg vil da tro at næsten enhver smykkepusher vil være positiv overfor en "specialopgave", de har jo værksteder der reparerer m.m. så det at sætte flere kæder sammen er ikke nogen match.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 24-01-11 09:01

Jeg har nu kigget på nogle af de internetbutikker, der handler med smykkedele, og så vidt jeg kan se er http://detail.solvkaeden.dk/ , som jeg linkede til tidligere, det bedste bud.
Der kan du selv bestemme længden, minimum er dog 0,5 m., og de er uden lås og øsken, som du evt. selv kan montere.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-01-11 09:04

Citat
Plastkæder til tagnedløb ?

Næææ, metal kæder (både blanke,matte forskellige udformninger) til f. eks toiletkæder

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 24-01-11 09:38

et hvert guldsmedeværksted kan hjælpe dig !
hvoromkring bor du ?

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 24-01-11 09:44
Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 24-01-11 09:45

Det bliver dyrere end via mine links, med mindre selvfølgelig, at man kender guldsmeden, så denne ikke skal have avance.

Kommentar
Fra : ElseR

Dato : 24-01-11 15:48
Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 24-01-11 19:36

Tak Troldepige, jeg kender godt sølvkæden.. Jeg køber ofte ting derfra og jeg har også kontaktet dem, men de har ikke sådan en kæde jeg leder efter..

Ja Nordsted1, Det skal være sølvkæde, jeg kan ikke tåle andet. Men ellers tak.

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 24-01-11 19:37

tak ElseR, jeg vil se om de har noget af det jeg leder efter.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 24-01-11 20:40

Citat
men de har ikke sådan en kæde jeg leder efter..

Ved du hvad den hedder, den kæde du mangler?
Eller kan du smide et link til et billede, så kan jeg muligvis selv se det ?

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 25-01-11 04:54

http://www.soelvhalskaede.dk/specifikationer/Specification_enkelt.asp

Sådanne halskæder leder jeg efter undtagen den i forgyldt sølv.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 25-01-11 06:38

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
http://www.soelvhalskaede.dk/specifikationer/Specification_enkelt.asp

Sådanne halskæder leder jeg efter undtagen den i forgyldt sølv.

Hmmm, der er jo forskellige slags kæder på det billede, der er både alm. ankerkæde, facet ankerkæde, slangekæde og panserkæde.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 25-01-11 06:46

Hvis det er tykkelsen det handler om burde denne kunne bruges: http://detail.solvkaeden.dk/oscommerce_st/catalog/product_info.php?products_id=2477&osCsid=e529ee0c11840d8cc5387e7153863af8

eller denne: http://detail.solvkaeden.dk/oscommerce_st/catalog/product_info.php?products_id=2135&osCsid=e529ee0c11840d8cc5387e7153863af8

ellers må du specificere hvad det er du vil have, og måske hvad den skal bruges til.

Og som andre har været inde på, så kan du også henvende dig til en guldsmed, men det skal nok helst være en der har værksted.
En guldsmed med værksted, uden forretning, har måske ikke altid det store udvalg hjemme, men er det mere villig til at tage noget hjem.

Hvis du gør, som LuffA skrev i går kl. 8.45 tror jeg du kommer til at betale kædernes fulde pris, incl. de låse du ikke skal bruge.
Det tror jeg ikke altid de er villige til i en forretning.

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 50 point
Dato : 25-01-11 13:42
Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 25-01-11 13:42
Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 25-01-11 14:18

- Troldpigen. Jeg har kontaktet mange forskellige personer og butikker for at høre om jeg kan få det lavet. Men ingen har svaret ja. De kæder du henviser til på sølvkæden er ikke de kæder jeg leder efter, sagde jeg også længere oppe i teksten. Som du skriver de keder jeg gav et link til var alm. ankerkæde, facet ankerkæde, slangekæde og panserkæde. De kæder du henviser til er en kuglekæde og en flad snoet. Jeg har kontaktet sølvkæden og spurgt om de har en flad kæde uden den er snoet men det svarede de nej til.

Den ene kæde hos perlefisken er en ankerkæde men den har en alt for store/lange led. Jeg har kontaktet dem vedr. den anden ankerkæde for at se hvad de kan tilbyde. Tak

Godkendelse af svar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 25-01-11 14:19

Tak for svaret Troldepige.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 25-01-11 15:40

Velbekomme.

Hvis det ikke lykkes,så tror jeg dun skal kigge i telefonbogen efter guldsmede, og helst en der ikke har forretning.