/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
system tool 2011
Fra : js270630
Vist : 1032 gange
100 point
Dato : 21-01-11 22:07

Jeg er pludselig blevet inficeret af System Tool 2011 - hvordan slipper jeg af med dette møg, som jo er fup og svindel. Computeren er sat delvis i stå på mange punkter.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-01-11 22:15
Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-01-11 22:18
Kommentar
Fra : js270630

Dato : 21-01-11 23:36

Hej venner! Tak for jeres svar. Desværre forstår jeg ikke så meget af al det "udenlandske". Lige nu ser det ud, som om faren er drevet over. Jeg genstartede computeren, og inden pop up'en kom, holdt jeg F8 nede et stykke tid. Og da jeg slap den igen, virkede det hele normalt, og pop up'en kom ikke. Så lige nu krydser jeg fingre! Men man skal måske ikke glæde sig for tidligt??

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 22-01-11 07:21
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-01-11 09:10

Du kan ikke fjerne det ved bare at trykke F8!

Kommentar
Fra : js270630

Dato : 22-01-11 09:15

Nå - jamen den er da væk, og computeren virker helt normalt igen! Vil det sige, at den stadig er der og gemmer sig et sted?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 22-01-11 09:18

ja alt grisset ligger der stadigvæk

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-01-11 09:29

Hvis du er startet i fejlsikret tilstand er det nok derfor den ikke er startet

Hent Malwarebytes' Anti-Malware og installer den
http://www.malwarebytes.org/mbam-download.php

genstart i fejlsikret tilstand og kør Malwarebytes' Anti-Malware

hvis du har vista eller win 7 skal du huske at køre programmet som Administrator ved at højreklikke på det og vælge kør som Administrator

Kommentar
Fra : js270630

Dato : 22-01-11 10:59

Ja, skærmbilledet er nu kommet igen, og kvalerne fortsætter. Jeg har forsøgt at installere malwarebytes, men når jeg når til trin 3, stopper det, og jeg kan ikke komme videre. Min viden om alt dette er desværre ikke stor, og enden på det hele bli'r nok, at jeg må have hjælp fra en specialist. Spørgsmålet er så, om det kan klares på værksted, eller det skal gøres her på stedet via min egen netforbindelse???

Kommentar
Fra : js270630

Dato : 22-01-11 11:17

Jeg har forsøgsvis kørt "systemgendannelse", og det har tilsyneladende fjernet skidtet. Lige holder jeg på hat og briller i håb om det bedste. Men stadig - jeg er mistroisk!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-01-11 11:18

Det kan klares på værksted, men prøv at højreklikke på Proceslinjen og åbn Joblisten
vælg fanen Processer, søg efter

[ET NAVN AF FORSKELLIGE KARAKTERER].exe, f.eks. lGAlF00902.exe

klik en gang på navnet og vælg Afslut Proces, prøv så at installere Malwarebytes' Anti-Malware igen og kør en fuld scanning

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 22-01-11 11:19

Ja det burde jo egentlig os kunne gøre det med Systemgendannelse, til før problemet opstod

Kommentar
Fra : js270630

Dato : 22-01-11 13:35

Ja, systemgendannelsen var så sikkert den enkleste løsning. Herefter skulle det så være nemt at installere antimalwareprogrammet. Det var jo System Tool 2011, som blokerede det hele. Foreløbig tak til Klaudi og alle jer andre. I ved alt det, som jeg desværre ikke er så meget ind i.

Godkendelse af svar
Fra : js270630

Dato : 22-01-11 13:36

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-01-11 13:38

Velbekomme, håber du kommer af med skidtet!