/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Win 7 - Live Mail
Fra : refi
Vist : 1709 gange
100 point
Dato : 21-01-11 18:28

Jeg er blevet sat på en opgave jeg ikke umiddelbart kan finde løsningen på.

Win 7
Windows Live Mail med flere emailadresser....

Hvor, hvordan får man Live Mail til ALTID at vælge en bestemt afsenderadresse ved "ny mail"....

Man kan selv vælge fra hvilken adresse man vil sende - det er ikke noget problem.....

men kan man ikke få den til ALTID SELV at vælge en bestemt adresse.....

Det er rø...irriterende at den vælger en tilsyneladende tilfældig afsender(mailserver) mellem dem der findes og tjekkes for post, og det er næsten altid den man normalt ikke ville sende fra og dermed får "folk" post fra en forkert adresse fordi man ikke lige opdager det INDEN afsendelse....

Nogen der kender en løsning....

Og det SKAL være til Live Mail - det er det ENESTE mailprogram der bruges på den pågældende komputer....

Kommentar
Fra : webm

Dato : 21-01-11 19:36

Hmmm det er en svær en den...

Gæt en mailadresse!

Du vil jo faktisk have Windows Live Mail til at gætte hvilken mailadresse du vil sende fra

Kommentar
Fra : webm

Dato : 21-01-11 19:39

En mulighed er jo OUTLOOK HOTMAIL CONNECTOR - men hvis man ikke har Office pakken går det jo ikke...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-01-11 20:28

Jeg tør næsten ikke fortælle at gmail gør det du vil.
Jeg har flere mail som videresendes til min gmail og når jeg svarer er det enten fra samme adresse som den kom til eller en fast jeg har valgt på forhånd.

Men jeg syntes at kunne huske, at express og kunne dette.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-01-11 20:55

Du skal starte med at stille dig på den mailboks du vil sende fra inden du trykker på ny mail. Det er eneste udvej. Jeg har selv forsøgt at finde en løsning, men har kun fundet at man skal stå på boksen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-01-11 21:02

Citat
Du vil jo faktisk have Windows Live Mail til at gætte hvilken mailadresse du vil sende fra

NEJ...

Jeg vil have den sat op til at vælge en STANDARDadresse - som man kan i ALLE andre mailprogrammer...

Citat
og når jeg svarer er det enten fra samme adresse som den kom til eller en fast jeg har valgt på forhånd.

Det er lige netop det jeg ønsker, men ikke kan (finde ud af) i Live Mail

Granner01:

Jo jo - det er jo så lige det man ikke altid husker - er der virkelig ikke andre muligheder...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-01-11 21:05

Et "normalt" mailprogram har jo en "standard"adresse - derudover kan der være flere andre den kan tjekke....

Grunden til den har en standard er vel fordi det SKAL gå via den udbyders server....

Live Mail håndterer jo (logger ind på) ALLE mailservere - så det er måske derfor

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-01-11 21:07

Højreklik på den konto du vil bruge og vælg "Brug som standard konto.."
og så skal man bare lige huske at den skal stå på Filtre når man opretter ny mails

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-01-11 21:11

Citat
Højreklik på den konto du vil bruge og vælg "Brug som standard konto.."

er du sikker på man kan det (jeg sidder ikke lige ved maskinen)

Citat
og så skal man bare lige huske at den skal stå på Filtre når man opretter ny mails

IKKE forstået

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-01-11 21:14

Maskinen har

3 hotmail
1 TDC
1 Stofa

De virker ALLE upåklageligt men den skulle gerne bruge den ene hotmail som standard.....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-01-11 21:32
Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-01-11 21:42

Det ligner ikke Live Mail

Er det ikke gmail ????

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-01-11 21:47

Windows Live Mail

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-01-11 22:08

Okay - tjekker den lige imorgen.....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-01-11 23:17

Du skal vælge den næstøverste knap i venstre hjørne af skærmen, til venstre for hvor der står startside.
Vælg indstillinger - Email konti. Der kan du sætte en som standard.

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 22-01-11 11:45

ude i venstre side trykker man lige en enkelt gang med venstre museknap på den mailkonto man vil have og dernæst med klik med højre museknap på den og går ned og klikker på "brug som standartkonto" den skulle så gerne få et flueben her

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-01-11 11:48

Et eller andet "kikser"

Hverken menupunktet "brug som standard" eller i indstillinger kan der sættes en STANDARDKONTO.

Er der forskellige udgaver af Live

Kan sige at den lige er opdateret til NYESTE...

Det der undrer mig allermest er at det er en TDC-konto den næsten altid ABSOLUT vil bruge....

Kan det have noget at gøre med at konti skal være oprettet i en bestemt rækkefølge da den ALTID vælger den først oprettede som standard

Jeg er lidt på "herrens mark" her da hverken billede eller beskrivelse tilsyneladende findet i programmet.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-01-11 11:51

Problemet er at "brug som standard" SLET IKKE FINDES NOGEN STEDER.....

Heller ikke som et "gråt" punkt.....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-01-11 11:59

Den jeg har er wlm2011

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-01-11 12:18

Citat
Den jeg har er wlm2011

Det skulle den her også være....

Grunden til jeg "studsede" over dit billede, var at det svarer SLET IKKE til det billede jeg har...

Maskinen er MEGET NY og derfor skulle mail laves om fra OE (XP) til Live Mail...

Det alene var et "helvede" da man ikke umiddelbart kunne "importere" - men det er så løst....

Den gamle maskine kørte med en TDC mail som ENESTE adresse og derfor var denne adresse ikke umiddelbart brugbar da der var NY udbyder (Stofa)...

Det hele burde jo ikke være noget problem for Live Mail, men der blev alligevel oprettet et "live login" med en ny hotmailadresse...

Det er så den der gerne skulle være standard - og det er også den den automatisk logger ind på.

Men ved "Ny" post/mail vælger den så godt som altid den gamle TDC adresse. Man kan så blot skifte til den anden, men det "glemmer" man jo af og til....

Hele ideen er jo at få udfaset TDC men det varer lige lidt inden alle har vænnet sig til ny adresse og da vi taler MANGE mails om dagen SKAL TDCen stadig kunne tjekkes....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-01-11 12:22

Kan også oplyse at under oprettelse blev valgt hotmailen som konto....

Alle de øvrige konti er oprettet som efterfølgende konti.....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-01-11 12:46

Den jeg har ser så'n ud
http://peecee.dk/upload/view/285778

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-01-11 13:06

Nu fatter jeg ikke en lyd - billedet er slet ikke i nærheden af det billede jeg får....

Hvor kommer fanebladene fra

Billedet ligner noget der LIGGER på din komputer og ikke et explorerbillede (Live).....

Det bliver da sjovere og sjovere

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 22-01-11 13:25

Citat
Det bliver da sjovere og sjovere

Det er et program som ligger på PC, det er så åbentbart Webmail du har gang i...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-01-11 13:57

Citat
det er så åbentbart Webmail du har gang i...

Ja det er da slet ikke umuligt du har ret

Jeg var slet ikke klar over der fandtes andre da det jo er LIVE

Den må jeg lige tjekke lidt mere på i løbet af dagen....

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-01-11 14:18

live mail og windows live mail er to forskellige ting
live mail er en mailkonto lige som hotmail/yahoomail/tdc .....
windows live mail er et postprogram lige som outlok express/outlook/thunderbird ....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-01-11 14:30

Har forstået....

Og det er åbenbart det der IKKE er taget højde for og derfor ALDRIG er installeret

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-01-11 15:43

Så kan du måske endda også importere fra den gamle XP.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-01-11 15:52

Måske - men det er for sent

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-01-11 15:53

Men jeg er da "stolt" af at det så er lykkedes at flytte mails fra OE til Web....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-01-11 00:38

Det skal du også være Refi, jeg bøvlede længe med det inden det lykkedes for mig.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-01-11 09:35

Hos gmail ligger det hele ude i byen og klar til brug på alle computere, fra hvor som helst.

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 23-01-11 13:25

Tak for svaret Klaudi.

Det hjalp "gevaldigt" at få det installeret......

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-01-11 13:55

Velbekomme