/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Er det rimeligt?
Fra : PeterTheisen
Vist : 674 gange
10 point
Dato : 20-01-11 10:36

Min direktør har 27.500 kr. udbetalt hver måned, og han arbejder stort set hele dagen. En førtidspensionist i samme kommune har 11.800 kr. udbetalt hver måned, og de arbejder overhovedet ikke.

Er det rimeligt, at min direktør ikke tjener mere?

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 20-01-11 10:41

Ja
MV2

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 20-01-11 10:58

Peter, med min fornemmelse af dig som person, så forestiler jeg mig, at din "direktør" er ansat af kommunen til at passe på dig, så mon ikke han har en ret god løn for en SOSU hjælper?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-01-11 11:16

En førtidspensionist i samme kommune har 11.800 kr. udbetalt hver måned

Han må være på en særordning

Og hvor ved du fra hvad din "direktør" får udbetalt - er DU arbejdsgiveren....

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-01-11 11:20

http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6;conference=206;posting=2279185

Hvorfor tilspammes to steder med samme mærkværdigheder??

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 20-01-11 11:47

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 20-01-11 12:21

Prøv at bruge lidt mere tid på at få afsluttet dine spørgsmål.

Spørgsmål
- Ubesvarede   1
- Besvarede   164
- Annullerede   77
- Slettede   0
Ialt   242

Hvis du arbejder lidt mere kan du måske ogs¨få over 20.000 kr. pr. måned, men så skal dine spørgsmål skrives flere steder end kun på 2KANDU2 og "SOL". For dette arbejde får du intet.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 10 point
Dato : 20-01-11 12:23

Citat
Er det rimeligt, at min direktør ikke tjener mere?

I allerhøjeste grad.

Førtidspensionisten burde have det dobbelte, af direktørlønnen.

Direktøren kan finde et andet job, eller et ekstra job, det kan førtidspensionisten ikke.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 20-01-11 12:26

Kære Troldepige.

Som direktør i en relativt stor stilling kan det altså godt være svært at få tid til et ekstra job

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-01-11 14:21

Citat
Førtidspensionisten burde have det dobbelte, af direktørlønnen.

Ja,og kontanthjælpsmodtageren,det fire dobbelte.
Det var også meget nemmere,hvis alle var på førtidspension og kontanthjælp.Se så lykkelig vi ville blive allesammen.Ingen vækkeur om morgenen.Ingen misundelse,fordi andre får mere end eeen selv.Helt igennem det ideelle samfund.
Hvor ydelserne skal komme fra??? øøhh,ja det har jeg ikke lige tænkt på.Jooe... forresten,der står da så mange gamle trykkeri maskiner rundt om.Hva`mæ`at ta`dem i brug til trykning af pengesedler.
Helt igennem en genial idè.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-01-11 14:45

Der er da ingen grund til at spilde papir....

Giv alle et "Guldkort" - kontonummer "staten"......

Voila...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-01-11 15:05

En direktør der får under 30.000, han er da ikke ansat i et stort firma, nærmere i det offentlige. Eller et firma med 3 ansatte.

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 20-01-11 15:14

Tak for svaret Troldepige.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 20-01-11 15:28

det er vel lige så rimelig/ urimeligt som bankdirektøren der får
6.1 mill
+ 1 mill i bonus
og pension på 1,5 mill
+ vederlæg 4 mill
i alt 12.6 mill,.............
http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php/se-listen-det-tjener-bankdirekt%C3%B8rerne/?id=19807917
han 'arbejder' garanteret ikke mere end andre,...