/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Enkeltmandsfirmaer og regnskab
Fra : FrejaFlop
Vist : 703 gange
42 point
Dato : 19-01-11 06:33

Hej Kandu

Arbejdsmæssigt har jeg brug for at kunne tjekke op på enkeltmandsfirmaers økonomigrundlag før vi ønsker at have dem som kunder. Er der et sted hvor man kan få adgang/login til at se enkeltmandsfirmaers regnskaber? på samme måde som man kan se A/S og APS etc. Blot om firmaet er rentabelt eller ej - jeg er ikke ude på at snage i folks firmaer.

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 52 point
Dato : 19-01-11 06:48

NEJ NEJ NEJ Det kan du ingen steder.
Enkeltmandsfirmaer skal ikke afleverer regnskaber til offentlig beskuelse, det er kun A/S, APS m.m.
Du kan evt prøve at søge rundt på internettet om du kan finde noget omtale af firmaet, men regnskaber er der lukket.

Du kan evt. få din bankforbindelse til at spørge kundens bank med hensyn til økonomi, men det bliver ikke et nøjagtig svar du kan få og du skal betale for det.

hawaii7

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 19-01-11 07:16

Du kan abbonere på oplysninger fra Experian, enkeltmandsfirmaer er jo kun rentable i det omfang, at indehaveren personligt er likvid

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 19-01-11 07:17

Enig.

Godkendelse af svar
Fra : FrejaFlop

Dato : 19-01-11 07:34

Tak for svaret hawaii7. Ok- så er det bekræftet.