/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
vedhæftet fil er for stor
Fra : trimare46
Vist : 719 gange
500 point
Dato : 18-01-11 09:01

SVAR PÅ DETTE SPØRGSMÅL BEDES SENDT TIL. niels.runrik@gmail.com

min søn har sendt mig 2 mails med vedhæftede filer som er på 18mb, men jeg kan kun modtage 10mb i en mail. når jeg starter mailprogrammet op, bliver det ved med at prøve at hente de 2 mails og blokerer derved for alt andet.
hvordan slipper jeg ud af det. er der et sted jeg kan afbryde handlingen for de 2 mails eller skal min søn gøre noget. eller ligger de et eller andet sted i cyberspace og bliver ved med at drille.
det er lidt af en hastesag da jeg ikke kan undvære min mail.
HUSK AT SENDE SVARET TIL OVENNÆVNTE MAILADRESSE

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 18-01-11 09:11

Mon det nu er din mail-adresse

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 18-01-11 09:14

Du må have en mulighed for at udvide din mailboks.
I sin tid da jeg havde TDC, kunne jeg på hjemmesiden udvide den, og det endda ganske gratis.
I dag bruger jeg Yahoo-, da jeg var evig træt af at skulle skifte mailadresse, eller betale for at beholde den, når jeg havde behov for at skifte udbyder.
Yahoo er der ingen problemer med størrelsen, jeg har faktisk indtryk af at den er uendelig.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 18-01-11 09:24

Hvis din søn og dig gerne vil udveksle store filer så opret da en fælles dropbox.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-01-11 09:38

Gmail kan da sende og modtage op til 25 Mb som jeg er orienteret.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 18-01-11 10:18

det er ikke min gmail der er problemer med. det er outlook. og den prøver stadig at hente dem. jeg vil gerne vide hvordan jeg gør noget ved det.
og nu er min mailbox blevet lidt mærkelig. den skriver at meddelelserne ikke er hentet fra serveren. hvordan ør jeg noget ved det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-01-11 10:24

Du skal lokke dig ind til din mail via webmail og stoppe den forsedelse.
Er det TDC så er det denne vej:
www.mail.dk

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 18-01-11 10:36

det er ikke tdc og jeg har ikke nogen webmail så vidt jeg ved. det er 3 jeg har internet hos

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 500 point
Dato : 18-01-11 10:41

Problemet skal løses via din udbyder hvor du har postkassen. Din søn kan intet gøre.
Fejlen er heller ikke i outlok. De gængse versioner kan klare praktisk taget ubegrænsede sørrelser mail.

Hos nogle udbydere kan man selv ordne problemet via deres webmail, kontrolboks, eller hvad den pågældende kalder det. Hos andre skal du have fat i supporten. Det er nemmest for ham simpelthen at rydde din boks, men så mister du de mail som er sendt efter dem fra din søn.

Sådan en support kan være svær at få telefonisk kontakt til, så det er hos nogle udbydere bedst at sende en mail.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 18-01-11 13:18

Du tror ikke du skal have ryddet op i dine mails. --- Slet gamle mails.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 18-01-11 15:43

Selvfølgelig kan du under normale omstændigheder ikke sende og modtage så store filer.
Standard vil næsten altid være ca. 10 mb.
Hvordan du kommer af med det der ligger og driller efter forsøget, - skal du tale med din udbyder om, - sandsynligvis 3, hvor du har dine mails.
Måske får du at vide, du selv kan rense din indbakke, eller de kan gøre det for dig.
Når du og din søn fremover vil sende de store filer, - kan I bruge www.megaupload.com til at sende.
Du eller sønne lægger så den store fil ud på en server, - og modparten henter herefter filen. Det er en metode jeg selv benytter mig meget af, - da jeg ofte er ude for at skulle modtage og sende noget som er mere end de 10 mb. Hvis dette overskrides kan det blokere. Du kan ligeledes blokere, hvis du ikke hele tiden sørger for at tømme din indbakke, - og gemme det som gemmes skal, i en undermappe i din outlook.
Ammitz

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-01-11 16:54

Så er det måske denne vej til din mailbox.
http://www.google.dk/search?source=ig&hl=da&rlz=&q=3+webmail&aq=f&oq=

Godkendelse af svar
Fra : trimare46

Dato : 18-01-11 20:23

Tak for svaret transor.