/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Billedetransport - hjemmeside
Fra : Eyvind
Vist : 774 gange
100 point
Dato : 17-01-11 18:55

Hej.
Jeg skal på et tidspunt transportere en del optagne billeder fra Holland til min lille server her .
De skal så lægges ind på en hjemmeside i stil med denne:
http://www.hirsenet.dk/holland
Jeg ved godt at opløsningen er for høj og den er længe om at hente, men det er bare en testside.

Spørgsmål:

Hvad bør opløsningen være af hensyn til:Hjemmesiden.
...........................................................Evt. til kopi og udprintning.
...........................................................Evt til lidt forstørrelser og udprint.

Jeg kender ikke stedet i Holland og ved ikke noget om oploadhastighed, og vil derfor gerne kunne
reducere filerne, som også bliver zippet med 7zip.

Ud over Pixresizer, er der så et godt program til redution af billederne på een gang.

Er der en god metode til at "fylde" billederne på hjemmesiden på en nem måde
Jeg bruger Macromedia MX 400

Eyvind.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 17-01-11 19:03

Nu ved jeg ikke lige hvor meget GB data du snakker om - Men ellers alt efter Serversystem kan du reelt lave en spejling af biblioteket så er det lidt lige meget!

Det er en smagssag som du ellers spørger om - Det kommer reelt helt an på hvilken hjemmeside den skal ligge på? Alt fra design til features osv ? Så er der mange muligheder i den forvirring Jeg ville ikke kunne sige en bestemt størrelse for at starte en større diskution

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-01-11 19:13

De billeder skal bare ligge på den viste hjemmeside i een lang række nedad.
Der bliver ikke andet på siden end det viste. Hvor mange billeder det drejer sig om ved jeg ikke.
Måske 3-400 billeder i løbet af 3 dage. Min sever Henter med en 10 Mb linie.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-01-11 19:52

Vender tilbage senere eller i morgen.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 17-01-11 22:00

http://luci.criosweb.ro/riot/
Fra 2-3 mb til omkring 200 kb uden for meget tab af kvalitet og størrelse.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 17-01-11 22:03
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 17-01-11 22:04
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 17-01-11 22:09
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-01-11 09:25

Den "riot" må jeg lige teste lidt.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 18-01-11 13:06

Citat
Den "riot" må jeg lige teste lidt.

Dette er et betalings program, som også er særdeles godt.
http://www.balesio.com/fileminimizersuite/eng/index.php

Envidere kan diverse Pdf programmer komprimere dine billeder,
dog med ikke så godt som dem jeg har henvist til

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-01-11 16:32

Det er jo ikke bare at minimere, for billedet skal også kunne tåle at blive stort nok til print og evt. bruges som skrivebordsbaggrund.

Så det er lige så meget størrelses erfaring jeg efterspørger, som det at minimere til forsendelsen.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 18-01-11 17:36

Citat
Det er jo ikke bare at minimere,

Det klarer sagen, du behøver ikke ændre billedstørrelse,

Jeg kan komprimere et billede 1800 x 1200pix fra 8,5mb, til 200kb uden at kunne se forskel.

Men skal det forstørres yderligt op senere, kan der selvfølgelig være en forskel,
så det måske skal gemmes som et billede på ½ størrelse (i mb eller kb).

Hvis du bruger programmer til at minimere billedet i pixels er det først det går galt,
hvis du vil lave et stort billede senere.
Men prøv det, tror ikke du bliver skuffet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-01-11 18:17

Jammen det er jo der mit dilemma er.
Jeg kender som sagt ikke oploadhastigheden fra Holland.
Er den oploadhastighed lav, kan billedet reduceres..................men hvor meget.
De hentede billeder - flere ud af måske et par hundrede, som først vides hvilke der skal bruges efter de er hentet.
Alle billederne skal på hjemmesiden.

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 100 point
Dato : 18-01-11 21:51

Orignalt 1,15mb 2048x1536
http://www.gratisimage.dk/image-C09B_4D35FF9B.jpg
Reduceret 70% 126kb 2048x1536
http://www.gratisimage.dk/image-D2C3_4D35FF9B.jpg
Man skal have gode øjne for at se forskellen

Kan du ikke bare lægge dem på en harddisk eller pen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-01-11 09:13

Ja der er ikke den store forskel på de billeder som jeg ser det.

Hvad har du brugt her
Citat
Orignalt 1,15mb 2048x1536
http://www.gratisimage.dk/image-C09B_4D35FF9B.jpg
Reduceret 70% 126kb 2048x1536

Altså her er hvad der skal ske.

Sportsarrangement som varer i 3 dage.
En der fotograferer og sender billeder hjem til min server pakket med 7zip (selvudpakker)
Jeg skal kunne sortere i billederne, så derfor ligger de på min server.
En 3. person henter og bruger nogle billeder på en sportshjemmeside.
Der skal kunne trækkes et billede ud som måske skal bruges i et sportsblad.
Jeg lægger alle billeder på min hjemmeside til gennemsyn og hentning for interesserede.
Min server og hjemmeside med disse billeder lukker ned igen efter 2-3 uger.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-01-11 16:20

Citat
Jeg bruger Macromedia MX 400

Fejl.................det er dreamweaver MX 2004

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 20-01-11 09:27

Tak for svaret nomore. Jeg vil arbejde videre med dine forslag.

Kommentar
Fra : TMortensen

Dato : 07-02-11 09:29

Kanon information TAK TAK