/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
rødvin
Fra : blatzy
Vist : 981 gange
100 point
Dato : 17-01-11 17:02

hej
vil høre om man kan drikke rødvin ,der har fået frost

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 17-01-11 17:05

Det kan du sagtens. Der er ikke noget der klumper eller andet.

Accepteret svar
Fra : ziggy99

Modtaget 110 point
Dato : 17-01-11 17:10

Altså, rent sundhedsmæssigt er der ikke noget i vejen med at drikke den, men smagsmæssig kan den godt være ødelagt. Jeg købte engang en rigtig dyr rødvin billigt som havde være opbevaret i for meget kulde uden at have smagt den først....og den var aldeles glimrende og et super fund til den nedsatte pris, men grossisten turde give garanti.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 17-01-11 17:11

Citat
men grossisten turde ikke give garant

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 17-01-11 17:11

Enig med Thyregod8, med den tilføjelse, at der ofte kommer en del bundfald, så enten skal du dekantere, eller hælde meget forsigtigt, så du ikke får grums i munden.

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 17-01-11 17:40

Alt det ovennævnte er rigtigt. Vi skal bare lige have med at hvis uheldet har været ude, er det en god idé at få vinen drukket hurtigt. Ekstrem kulde eller varme sætter nogle nedbrydnngsprocesser i gang.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-01-11 18:59

Hvis flasken er sprængt vil jeg anbefale at hælde vinen gennem et kaffefilter.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-01-11 19:33

>der har fået frost

Nu indeholder rødvin jo 12-13 % alkohol, så det fryser ikke så let, drik du bare dit rødvin...

Godkendelse af svar
Fra : blatzy

Dato : 17-01-11 21:52

Tak for svaret ziggy99.