/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
kopi ur fra kina
Fra : HenrikMPro
Vist : 3588 gange
20 point
Dato : 15-01-11 14:34

Hej...Jeg har købt et rolex kopi ur fra kina,som er blevet tilbageholdt i tolden..hvorefter jeg har modtaget et brev fra told/skat om at uret er blevet sendt til rolex for at blive chekket..og muligvis krav om erstatningssag,hvis de ligger sag an mod mig...

Ifølge forbrugerstyrelsen er det lovligt at indførere kopi vare til danmark hvis det er til eget forbrug,så hvad sker der nu? får jeg nogensinde mit ur som jeg har købt og betalt for??

Venlig hilsen Henrik..

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 15-01-11 14:37

Det er korrekt, hvis du har det på, når du rejser ind i DK.

At få det sendt er fortsat ulovligt, og du skal ikke sætte næsen op efter, at du får det at se, før du evt. ser det i retten.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-01-11 14:40
Accepteret svar
Fra : Olesen-50

Modtaget 30 point
Dato : 15-01-11 14:43

Ved hjemkomst fra et land uden for EU kan du medbringe kopivarer, hvis de har en samlet værdi af under 1.350 kr., forudsat det er til privat forbrug og varerne indføres som en del af dit personlige rejsegods.

Overstiger værdien 1.350 kr., risikerer du at skulle betale moms og afgifter, og du risikerer, at tolderen tilbageholder kopivaren og underretter rettighedshaveren om, at du har forsøgt at indføre en kopivare. Hvis rettighedshaveren mener, at forsøget på at indføre kopivarerne til Danmark er sket som et led i erhvervsmæssig handel, kan han vælge at anlægge en retssag imod dig og kræve konfiskation og erstatning.

Ønsker rettighedshaveren ikke at anlægge retssag, får du varen udleveret igen.

http://www.aal.dk/Aalborg-Lufthavn-Aalborg-Airport-AAL/Lufthavnen/Foer-afrejse/Vaerd-at-vide/Kopivarer-kan-give-boeder-skjult/

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-01-11 15:01

I heldigste fald bliver uret blot destrueret.

I Italien f.eks falder der kæmpestore bøder hvis nogen går på gaden med en falsk Gucci-taske, uanset hvor de har fået den fra.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-01-11 15:15

>Overstiger værdien 1.350 kr

Det et rigtigt Rolex ur koster, eller det du har givet for kopien?

Godkendelse af svar
Fra : HenrikMPro

Dato : 15-01-11 15:18

Tak for svaret Olesen-50.