/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
guldbryllup
Fra : ejgild01
Vist : 4455 gange
100 point
Dato : 12-01-11 22:11

Min kone og mig skal have guldbryllup først i august og det er min kones ønske at vi kunne holde et utrationel fest ,, er der nogen i det her forum der har prøvet været til en fest der var lidt anderledes ,, vi er en stor familie der skal omkring 100 med til fest

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 12-01-11 23:20

Det er jo vært at sige når vi ikke kender jeres traditioner eller jeres budget

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 13-01-11 00:37

Har I festlokaler, eller kan I være hjemme - har I evt. en have, der kan rumme 100 gæster. (spidstegt lam, gris o.lign.)
Vil I leje et "slot", en spejderhytte eller andet, og lave en rigtig social familie/vennefest...
Vil I på sejltur?
Mulighederne er mange, så vi har brug for lidt mere information.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 13-01-11 01:00

Bor I i Jylland, nytter dette forslag jo ikke
http://www.veterantoget.dk/

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 100 point
Dato : 13-01-11 08:44

Jeg var en gang med til et bryllup, hvor vi alle troede, vi var inviteret til 2 x 30 års fødselsdag.
Vi blev samlet op i en "turistbus", og så kørte vi ellers ud på en guidet tur. Guiden fortalte om området, vi kørte i og vi stoppede et par gange for at se på nogle seværdigheder og drikke formiddagskaffe. Vi var ikke mange, der opdagede at værtsparret pludselig var væk. Vi kørte så videre til en kirke, hvor vi alle blev bedt om at gå ind. Igen fortalte guiden om historien bag kirken etc. Nu begyndte vi så at lugte lunten, da vi blev bedt om at sætte os på bænkene i kirken. Brylluppet blev gennemført og vi kørte alle videre ud til et forsamlingshus, hvor vi spiste dejlig middag.

Min mand og jeg holdt i sin tid en fødselsdagsfest i et lejrhytte. Området var fantastisk til at gå tur i, så vi havde lavet et mini-orienteringsløb, hvor grupperne skulle løse nogle opgaver ved hver post.
Det var ikke på tid, så der var ikke lagt op til at løbe, men blot at gå en tur og samarbejde om små opgaver undervejs. Er du interesseret i sådan noget, så har jeg en mængde af opgaver til den slags ture. Både børn og voksne deltog.

Vi har også holdt "karneval", hvor alle gæster var klædt ud. Fantastisk sjovt, og alle havde været utrolig kreative, selv de aller ældste af gæsterne. Der var alt fra vagabonder til hekse

Skal det være med lidt skæg underholdning undervejs, så kan man finde sjove måder, at finde sin bordherre / borddame på.
Eller lave en mini-revy, hvor nogle af gæsterne bliver bedt om at deltage.
Man kan også del folk op i grupper, der hver især skal optræde med "et eller andet", det være sig sang, dans, sketch eller andet.

Endelig har jeg været til fester, hvor vi blev delt op i grupper. Hver gruppe skulle lave en del af festen. En gruppe lavede forretten. En anden gruppe hovedretten og en tredje lavede dessert. Så var der nogen, der dækkede bord og nogen der skrev sang. Jeg husker også at vi havde en gruppe, der rendte rundt og serverede øl, vand og vin for alle os andre.

Hvis I har penge nok, så kan man jo invitere alle gæster på Kroophold, en tur med Oslobåden ell. lign. men det er dyrt med så mange mennesker.

Nu ved vi jo ikke, hvor i landet I bor, men ud at sejle med Hjejlen i Silkeborg? Eller en tur på Roskilde Fjord?
Mulighederne er mange.

Jeg siger som Katekismus, vi skal have lidt mere information for at kunne hjælpe dig rigtigt

Kommentar
Fra : ElseR

Dato : 13-01-11 08:52

Det kommer jo også an på hvem og hvor "gamle" gæsterne er!

Jeg har været til kobberbryllup (nok gennemsnitlig en noget yngre aldersgruppe med mange børn) hvor vi skulle møde i et legeland. Så fik vi kaffe og alle legede så meget de kunne og havde lyst til. Til aften kørte vi til en kro og fik en rigtig god middag med sang, taler og lidt dans. Alle var blevet rystet godt sammen af legen og snakke gik lystig under hele middagen. Jeg tror vi var omkring 40-50 personer til feste.

Det behøver jo absolut ikke være legeland, men bare det at starte festen lidt anderledes med en slags aktivitet, giver en god stemning. Det kunne jo være en tur i veterantog, en sejltur på fjorden et besøg i en zoo - blomterpark - slotsmuseum -eksprimentarium osv.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-01-11 13:13

- prøv med et beduintelt, det er spændende:

http://www.charlottenlund-udlejning.dk/

Kommentar
Fra : ejgild01

Dato : 13-01-11 13:28

Når vi har haft fødselsdags fest plejer vi at have det i et forsamlingshus og det har været fin nok og med en økonomi der var til at betale sig fra men nu er det sådan at min kone vil gerne lave det sådan at det er ikke os der er i centrum hvis i forstår hvad jeg mener. Vi bor i Himmerland ,,
Tak for de foreløbige mange forslag

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 13-01-11 18:57

Hvis I mangler et frisk indslag til festen, så lej en fup fotograf, som godt nok tager billeder, men på humoristisk vis http://www.komikunderholdning.dk/skor/fotograf.html

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 13-01-11 23:27
Kommentar
Fra : ElseR

Dato : 14-01-11 07:23

I kunne leje Svanen http://www.dssvanen.dk/ og sejle en tur på Mariagerfjord. Alle mødes i f.eks. Hadsund eller Hobro lidt over middag og så sejler i ud derfra. I kunne f.eks. sejle til Bramlev Bakker hvor i har arrangeret "kaffebord" enten nede ved fjorden, eller i det spisested der er. Derefter sejler i videre til et hyggelig sted at spise til aften - måske i Mariager - og til sidst sejler i tilbage til udgangspunktet. I kunne også starte allerede om formiddagen og sejle ud til den "store" middag et og så kaffe senere. Måake om bord på Svanen mens den sejler på fjorden. Det bliver kunne blive en meget hyggelig dag, hvor man ikke er så bundet til at sidde ved de samme hele tiden men har muglighed for bevæge sig rundt og få snakket med en masse forskellige.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 14-01-11 07:46

God ide med Svanen, ElseR - har googlet som en gal efter sejlture, men finder kun skibe med plads til 46 personer.

Og der er så smuk en natur på de kanter. Sådan en tur ville jeg gerne være en del af

Godkendelse af svar
Fra : ejgild01

Dato : 15-01-11 14:06

Tak for svaret pifo.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 15-01-11 14:12

Velbekomme - God fest