/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Billige rejser til Berlin?
Fra : cristian2
Vist : 980 gange
50 point
Dato : 11-01-11 17:31

Vi er 4 som skal til Berlin i april (4-5 dage). Da vi ikke er så rige, vil vi høre om der er nogen der kan hjælpe os med hvordan man kan kommer derned og bo billigt. Vi er interesseret i alle muligheder: Færdigrejse, rutefly, bus, privat indlogering, leje lejlighed osv. Afgang: København.

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-01-11 17:46

Det er billigst på cykel med telt.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-01-11 18:00

Prøv Bundesbahn, de har billige kupe´er til 4 eller 6 personer...

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 11-01-11 18:43

Hej.
Vi har i flere år rejst med Skanrejser.
Altid søde og venlige...god betjening og ok hoteller.
Se linket og priserne.
http://www.skanrejser.dk/cms.cfm?nPageNo=11407

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 50 point
Dato : 11-01-11 21:55

Vi (2 personer) var i berlin i december 2010, og benyttede for en gang skyld toget.
Billetterne blev bestil via DSB/Bahn og vi var heldige at få Orange billetter til en pris på ca. 1.200,- tur/retur for 2 personer. Normalt kører vi selv i bil via Gedser/Rostock (færge) og der koster normalt i omegnen af 2.500,- - dertil skal lægges evt. parkeringsafgift.

I august 2010 tog vi en tur med Skanrejser som Piaskov henviser til, de har normalt nogle fornuftige priser. Turen var udemærket, men det er begrænset hvilke hoteller man kan vælge. Vi var heldige at få et Hotel, som var det første på turen - men andre kom først på deres hotel 1-2 timer senere. Vores største problem var, at bussen går fra Sjælør station og vi bor midt på sjælland, så det var lidt af en rejse hjemmefra og til opsamlingen og retur - det kostede lidt parkeringsudgift, lidt klippekort + 2 x Taxa kørsel fra Valby station. Men ellers ingen problemer.

Hvis I selv kører eller tager toget, kan i finde mange hotelmuligheder på Hotel.com / Booking.com eller FDM's rejseside.

DSB rejsebureau har undertiden også gode tilbud både med tog eller fly.

Og så skal I også overveje hvor I ønsker at bo - i det gamle Øst-berlin f.eks. ved Alexanderplads eller i Vest-berlin i nærheden af Kurfurstendam (som vi selv foretrækker). Normalt er hoteller omkring Kurfurstendam noget dyrere.

PS: Normalt kan man kun finde Orange togbilletter 90 dage før afrejse (online), alternativt skal man ringe til DSB. Hvis I bestller tog billetter via DSB/Bahn sal I selv udskrive billetten og husk, at medbringe det benyttede betalingskort (VISA), da togpersonalet (de tyske) kontrollerer det sammen med biletten.

God tur.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 11-01-11 22:32

Hej IBM.
Ja det er da mere besværligt når man har transport til KBH. også.
men nu bor vedkommende jo i KBH...så et S tog kan man jo tage til Sjælør station.
Det gør det hele lidt nemmere.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 11-01-11 22:40

Citat
Ja det er da mere besværligt når man har transport til KBH.

Det har du ganske ret i og da man ikke kan være sikker på, at DSB's regionaltrafik på Sjælland - kunne man risikere ikke at nå Bussen. Turen med tog fra Høje Taastrup var hurtige og mere behagelig end busturen. Og så var der senere afgang omkring kl. 08.00.

Kommentar
Fra : Birdie56

Dato : 12-01-11 00:04

Vi har lige bestilt gennem Riis rejser i 4 dage i påsken med bus, hotel og halvpension for 2500 kr pr næse. Der er også noget sightseeing med i den pris. det var den billigste pris vi ku finde her fra det jydske.
Men ellers er det vel tog osv.
Birdie56

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 12-01-11 07:21

Prøv evt dette firma:
http://www.berlinspecialisten.dk/

Jeg ved ikke om de er billige eller dyr.

hawaii7

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 12-01-11 17:40
Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 16-03-11 08:07

Tak for svaret IBM760.