/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
access problemer
Fra : lillelyst
Vist : 619 gange
20 point
Dato : 10-01-11 17:51

Jeg har lige udskiftet min office 2003 med 2010, men nu virker mit ordreprogram til virksomheden ikke længere. Jeg får denne her fejl når jeg åbner programmet: http://peecee.dk/upload/view/283746
Klikker jeg herefter ok (skal gøres ca. 13 gange) får jeg denne her meddelelse: http://peecee.dk/upload/view/283748/full. Når jeg så klikker ok begynder programmet at søge efter filer og efter søgning ender det med at jeg får samme meddelelse som i mit øverste link.

Håber der sidder en der kan hjælpe da jeg ikke selv har forstand på programmering.

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 20 point
Dato : 10-01-11 18:28

Det tyder på, at du skal konvertere dit program/database, da man fra 2007/2010 benytter et nyt format *.accdb file

Umiddelbart har jeg fundet denne side, som måske giver svar på dit problem:
http://office.microsoft.com/en-us/access-help/convert-a-database-to-the-accdb-file-format-HA010341552.aspx
Jeg har ikke mulighed for at teste det, da jeg stadig kun benytter Office 2000.

Måske kommer andre med en løsning.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 10-01-11 20:31

Har lige forsøgt - desværre uden resultat. Får samme fejlmelding.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 11-01-11 00:17

Har downloaded denne her fil MSOWCW.DLL - og nu virker programmet. Tak for forsøget

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 11-01-11 00:18

Tak for svaret IBM760.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 11-01-11 06:33

Godt du fik løst problemet - så der kan komme penge i kassen