/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Eyvind, kom hid. Tak!
Fra : malmin
Vist : 521 gange
100 point
Dato : 09-01-11 12:52

Hej Eyvind.

Du skal have mange tak for den kommentar du kom med, i mit indlæg om online fremkaldelse af billeder, m.h.t til beskæring ved fremkaldelse.

Jeg var ikke klar over at billederne blev beskåret ved fremkaldelsen. Jeg har lavet nogle collager som jeg gerne ville havde haft fremkaldt, men da jeg havde down loaded det program du henviste til, og kom billederne ind i den "form", kunne jeg se at det ville blive helt forkert.

Hvordan så med forstørrelser? Bliver de også beskåret?

Hilsen malmin

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-11 14:48

Hvis dit billede har størrelsesforholdet 2 X 3 vil det blive printet 10 X 15

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 09-01-11 15:22

Ja, og det er jeg meget glad for at du har fortalt mig.

Men hvad hvis jeg ønsker en forstørrelse på f.eks 20X30. Bliver der så også skåret i det, når det bliver fremkaldt?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 09-01-11 15:32

20 X 30 er jo det dobbelte af 10 X 15

Eller 2 X 3 = (2*10) X (3*10)

Det er sådan at det første tal styrer størrelsen og det andet følger med.

Så hvis billedeforholdet er 2 X 3 ganges det første tal med eks. 10 og bliver 20 ..............det andet tal bliver så også ganget med 10 og bliver 30

Godkendelse af svar
Fra : malmin

Dato : 09-01-11 18:11

Tak for din hjælp, Eyvind. Du har hjulpet mig før, når jeg ikke kunne finde ud af at være pc-bruger, og jeg er så glad for din måde at forklare det tekniske på, så en "gammel" nybegynder kan forstå det - for mig vanskelige pc sprog.

Hvis du ikke havde fortalt mig om ændringerne af størrelsesforholdet, når et billede bliver fremkaldt, ville jeg havde synes at det var et dårligt firma jeg havde valgt til fremkaldelse af mine billeder. Men det havde jo ikke været firmaet der havde været noget galt med - kun mig der havde været uoplyst, og det er jeg så ikke mere - altså hvad beskæring af billeder angår

Mange hilsener malmin som sikkert kommer til at spørge dig til råds igen om noget inden for det elektroniske,for der er jeg virkelig en

Kommentar
Fra : Eyvind